fallback

CB Insights: Оценките на сайтовете за групово пазаруване падат

Броят на сливания и придобивания в сектора ще се увеличи, очакват се още участници на пазара

10:55 | 21.09.11 г.
Автор - снимка
Създател

Създателят и главен изпълнителен директор на пазарния лидер Groupon - Андрю Мейсън. Снимка: Ройтерс

Сайтовете на компаниите за групово пазаруване в интернет, като Groupon и LivingSocial са достигнали своя апогей през първото тримесечие на 2011 г., става ясно от доклад на анализаторската компания CB Insights. В него се разглеждат сделките в сегмента през второто и третото тримесечие на годината.

Анализаторите са на мнение, че броят на сливания и придобивания в сектора ще се увеличи, докато оценката на стойността на компаниите от сектора ще започне бързо да спада. Оценката на порталите за намаления през второто тримесечие на база коефициентите цена за потребител и цена за продадени ваучери са се понижили съответно с 36 и 40 на сто спрямо пика си, регистриран през първото тримесечие на 2011 година.

Изследователите смятат, че досега даваните оценки на Groupon и LivingSocial са били твърде високи. Техническите бариери за навлизане на тези пазари остават ниски и затова можело да се очакват още участници на пазара, на които обаче ще им е трудно да намерят достатъчно средства за експанзия. Всички страници за намаления били принудени да увеличат равнището на достъп. Затова се очакват придобивания и сливания, с които по-лесно може да се засили позицията на всяка една компания.

През второто тримесечие в тази област CB Insights са преброили 22 придобивания, което е двойно повече от предходните три месеца. През юли и август, още преди края на тримесечието, е имало още 22 подобни сделки. От 2009 г. насам са се случили 72 придобивания в областта. Повече от половината – а именно 44, са се случили между април и септември 2011 г.

CB Insights е публикувал доклада си непосредствено след оповестяване на сделката между берлинската стартираща компания DailyDeal и Google. DailyDeal, подобно на лидера в бранша Groupon, предлага всекидневни ваучъри за намаление на продукти и услуги. И тази сделка доказва засилващата се концентрация в бранша.

Според друго изследване почти една трета от сайтовете за намаления в САЩ - 170 от общо 530, са преустановили дейността си. Много компании са се отказали още в ранната фаза на съществуването си, тъй като не са успели да наберат достатъчно капитал и да се съревновават с големите конкуренти.

Groupon вече отложи своя планиран борсов дебют, който трябваше да се състои до средата на септември. Като причина бяха изтъкнати съществените колебания на финансовите пазари.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 01:37 | 08.09.22 г.
fallback