Спомене ли се името Flipboard, очите на много потребители на iPad започват да блестят. Това приложение е наричано списанието на бъдещето, защото съдържанието се подготвя не от дадена редакция, а се генерира от кръга приятели и познати на интернет потребителя, които подбират най-важните и интересни новини.
Принципът на минипрограмата е прост - Flipboard събира актуалните постинги на приятелите в Twitter и Facebook, както и, по желание, новини от избрани агенции и сайтове. Дотук това нямаше да е кой знае колко оригинално, ако обаче не се предлагаше под формата на интерфейс, наподобяващ списание. И то е наистина уникално, понеже зависи от набира от емисии, приятели и собствените интереси на потребителя. И така до видео клипа от почивката на най-добрия приятел може да се вижда и препоръчана статия за еврокризата.
Програмата е пусната в края на юли 2010 г. и вече е свалена от над 2,5 млн. потребители. По всичко изглежда, че и интернет гигантът Google се интересува от идеята за списание в реално време. В своя технологичен блог Робурт Скобъл цитира служител на концерна, който твърди, че Google вече работи над подобна програма, предназначена за iPad и таблети с Android.
След пуснатата наскоро социална мрежа Google+ такъв проект би бил следващата стъпка за Google в посока напасване към съвременната култура на препоръчване. Според тази мантра потребителите все по-често намират съдържание в интернет чрез препоръки от приятели, а не чрез търсачки. Това е проблематичен тренд за Google, защото най-важният източник на приходи за концерна остават напасваните към търсенето обяви.
Кара Суишър от IT-блога All Things D потвърждава предположенията, позовавайки се на свои източници в Google. Според тях проектът носи името "Propeller" и е създаден едва след като през миналата година Flipboard отхвърли оферта за закупуване от страна на търсачката.
Според Суишър и Facebook работи по въпроса да предоставя по по-атрактивен начин препоръчано съдържание.
С AOL (Editions), Yahoo (Livestand/Pulse), CNN (Zite) и независимият оператор News.me в момента и други компании се опитват да предоставят децентрализирани дигитални платформи под формата на списания.
По всяка вероятност Google ще интегрира своята услуга за теми Sparks и RSS-четеца Google Reader в своята нова платформа. Дали обаче потребителят на Facebook ще има възможност да дава достъп до собствения си поток, е съмнително. До този момент Марк Зукърбърг е показал нулев интерес да си сътрудничи със своя конкурент.