fallback

Конкурентите на Google се обединяват в маркетинга

Microsoft, Yahoo и AOL засилват партньорството си в областта на онлайн рекламата в опита си да се противопоставят на Google и Facebook

14:19 | 17.09.11 г.
Автор - снимка
Създател

Нов алианс между Microsoft, Yahoo и AOL планира да намали доминацията на Google на рекламния онлайн пазар. Снимка: Siemens

 

Директорът на Yahoo America Рос Левинсън, главният изпълнителен директор на AOL Тим Армстронг и мениджърът на Microsoft Дейв О'Хара са провели през седмицата редица срещи с топ представители на онлайн издателите и рекламодателите в САЩ, пише  AllThingsD, цитиран от Financial Times. Според изданието мениджърите са представили нова маркетингова концепция, която предвижда трите компании да продават заедно големи графични реклами на сайтовете си. Компаниите твърдят, че такова сътрудничество ще им позволи ефективно да печелят от реклама и да се борят с доминацията на Google в този сегмент.

Нарастващата привлекателност на Facebook като рекламна платформа също е била сред мотивите за това сътрудничество. По данни на щатския пазарен анализатор Emarketer още през тази година Facebook ще измести Yahoo от третото място сред най-големите рекламни платформи на графична реклама. Като цяло обаче Google привлича най-много пари от реклами. И понеже прогнозите сочат, че това няма да се промени, Microsoft, Yahoo и AOL са били принудени да предложат силна алтернатива.

„Рекламните постъпления на Yahoo, Microsoft и AOL ще растат и през тази година, въпреки че всяка от тях ще губи пазарен дял за сметка на Google и Facebook", пише Emarketer в доклада си от юни.

По данни на Wall Street Journal първоначално в алианса са влизали само Microsoft и Yahoo. Двете компании така или иначе вече имат десетгодишен договор за партньорство в областта на уеб търсенето, за да разклатят по този начин лидерството на Google в онлайн рекламата. Yahoo използва търсачката Bing на Microsoft, като интернет пионерът получава 88% от приходите от всички платени резултати. Yahoo пък отговаря за привличането на повече клиенти на премийни обяви. Това партньорство обаче се отнасяше само за областта на търсенето, докато рекламният бизнес оставяше независим. Досега.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 00:19 | 13.09.22 г.
fallback