Най-голямата в света компания за групово пазаруване в интернет Groupon Inc промени датата за своето първично публично предлагане от края на октомври на началото на ноември, пише New York Times, позовавайки се на запознати с плановете на компанията източници.
В средата на следващия месец Groupon ще стартира роудшоу за инвеститорите, за да намери още банки, които да подкрепят IPO-то.
Най-важната причина за отлагането според NYT са големите непостоянни ралита на борсите през последната седмица. Groupon бил сигурен в себе си, но нови турболентности биха могли да повлекат надолу резултатите от борсовия дебют. В началото на месеца Wall Street Journal писа, че Groupon не е сигурен, дали сегашният момент е най-подходящ за листване. Първоначално IPO-то беше планирано за средата на септември, а документацията бе подадена в щатската комисия по ценни книжа и фондови борси (SEC - Securities and Exchange Commission) в началото на юни.
Порталът за групови намаления планира да набере чрез продажбата на акции 750 млн. долара (518 млн. евро). Излизането на борсата ще се подпомага от инвестиционните банки Morgan Stanley, Credit Suisse и Goldman Sachs.
Малко след като Groupon предаде документацията за листването в SEC, се появиха слухове, че компанията трябва да го направи отново. Тогава ставаше дума за изказвания на председателя на Надзорния съвет Ерик Левковски за бъдещата рентабилност на компанията, каквито са забранени от щатската комисия.
И в началото на август Groupon действително внесе актуализиран проспект, но причината бе друга – грешка в показателя "ACSOI" (Adjusted Consolidated Segment Operating Income), в който компанията не е публикувала важни разходи за онлайн маркетинг.
Вчера пък Financial Times писа, че и Facebook планира отлагане на излизането си на борсата за най-рано през есента на 2012 г. До този момент анализаторите изхождаха от очакването, че най-голямата социална мрежа в света ще стане публична компания през идната пролет.