Публикувани от интернет компанията Google борсови документи хвърлят допълнителна светлина върху сделката и пказват, че покупката от страна на най-голямата в света търсачка на мобилното подразделение на Motorola - Motorola Mobility, е била подчинена на паниката, пише технологичното издание ZDNet.
След като Google загуби стратегическото наддаване за патентите на изпадналия в неплатежоспособност Nortel от консорциум около Apple и Microsoft, компанията е била толкова изнервена, че е вдигнала цената с 3 млрд. долара, въпреки че не е имало други претенденти.
Първата среща на главния изпълнителен директор на Google Лари Пейдж и главния изпълнителен директор на Motorola Mobility Санджай Джа е била в средата на юли. Още преди това обаче вицепрезидентът на търсачката Андрю Рубинг е бил поканен за обсъждане на продажбата на патентите, собственост на Nortel. Тогава е дошла и идеята за придобиване, след като Джа е споделил, че Motorola не разполага с ресурсите да води постоянно подобни съдебни процеси, пише в документацията.
Когато в началото на август е била дискутирана цената, на сцената се появява инвеститорът Карл Айкан, който притежава 11% от дяловете на Motorola Mobility. Той намира предложените от Google по 30 долара за акция за твърде ниска цена и предлага 43,50 долара. Четири дни по-късно, на 9-и август, Google увеличава цената на 37 долара, а Джа иска 40,50 долара. Още на същия ден Google се съгласява на цена от по 40 долара за акция.
На 10-и август за последен път Motorola сондира възможностите за алтернатива, но очевидно такава няма. Единственият друг възможен купувач е Microsoft, но Motorola е предпочела за свой нов собственик Google, защото компанията от Редмънд не е имал интерес да продължи хардуерния бизнес, а се е интересувал само от колекцията патенти. И така, на 15-и август двете компании обявяват намерението си да сключат сделка. Цената е 40 долара на акция, или иначе казано - 12,5 млрд. долара, което е с 63% над борсовата цена на акциите.
Последното увеличение на цената, от 37 на 40 долара за акция само в рамките на един ден доказва колко важна за Google е била тази сделка. Така се оказва, че концернът е увеличил с повече от 3 млрд. долара първоначалната си оферта. Очевидно интернет гигантът не е искал тази възможност да му се изплъзне, но засега остава неясно дали тази паника е била оправдана, завършва анализа си ZDNet.