fallback

Amen - социалната мрежа за хора с мнения

Германска стартираща компания се опитва да комбинира простотата на Twitter и актуализирането на статусите във Facebook и предлага социална мрежа с класации и ранглисти

18:15 | 14.09.11 г.
Автор - снимка
Създател

Хората със собствено мнение, а такива в интернет има много, вече имат нова родина – Amen. Нашумялата в Западна Европа социална медия, в която между другото са инвестирали актьорът Аштън Къчър и мениджърът на Мадона, от понеделник насам се разкрива за потребителите си. Целта е проста – светът да се подреди в списъци – къде е най-доброто еспресо, кой е най-слабият отбор в Бундеслигата, или коя е най-привлекателната манекенка от последния моден сезон. Първото впечатление е за вече гледан филм.

Около 3000 потребители са намерили тази идея на стартиращата компания за толкова привлекателна, че са участвали в бета тестовете, пише Die Welt.

Принципът на сайта е доста прост: публикуват се изказвания за лица, предмети, местности. Например – Лионел Меси е най-добрият футболист. Или - The Rolling Stones е най-добрата музикална група на всички времена. Или пък друго - „Café Einstein е най-доброто кафене в центъра на Берлин“. Тези изказвания могат да се подкрепят или отхвърлят от останалите потребители, като познатият от Facebook бутон „Харесва ми“ е заменен с „Amen“ (Амин). Има и бутон за отричане - „По дяволите, не!“ (Hell, No!). В такъв случай на потребителя се дава възможност да публикува своя алтернатива, например да предложи Beatles или Modern Talking. Всички отговори могат да се подредят по популярност в прегледна графика.

Потокът от мнения се публикува вертикално, както в Twitter. Също както и там потребителите следват други потребители. Колко често някой казва „Амин“ и колко често другите са съгласни с оценката, се обхваща от статистика.

"Amen комбинира простотата на Twitter и актуализирането на статусите във Facebook с основната човешка потребност за собствено мнение“, казва съоснователят Феликс Петерсън. В момента сайтът обръща най-много внимание на мнението на хората, на правата им, на удоволствието им. „Waldmeister е най-добрата газирана напитка“, пише например новорегистриран потреботел. И в рамките на минути получава десет „амин-а“. Категорията може да е „най-добрият“ или „най-лошият“, обектът и времевата и географска мярка се избират свободно.

Според Петерсън новата мрежа прави възможно извличането на истинска полза от Amen. Сайтът се превръща в своеобразен статистически институт. С официалния старт всеки ще може да се регистрира и да дава своето мнение по наболели и не толкова актуални теми. Мрежата се отваря постепенно за нови абонати, за да не се натовари системата. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 03:01 | 10.09.22 г.
fallback