Вече е почти сигурно, че на 22-и септември, в рамките на своята годишна конференция за разработчици f8, Facebook ще обяви пускането на своя собствена музикална услуга, разработена в сътрудничество с дигитални компании като Spotfy, Mog и Rhapsody, които вече притежават лиценз за разпространение на дигитална музика.
В навечерието на конференцията американският технологичен блог TechCrunch разкри две от основните функции на наречената Facebook Music услуга.
Според влиятелния блог всеки път, когато потребител на социалната мрежа слуша някоя песен от въпросните три компании, тя ще се публикува автоматично във Facebook профила му. Така неговите приятели ще могат в реално време да слушат същата музика. Песните няма да бъдат запаметявани на самия сайт, а само ще бъдат просвирвани.
Очаква се и социалната мрежа да пусне вграден музикален плейър, който ще черпи песни от каталога на различните услуги. Така потребителите ще могат да слушат любимите си песни, докато общуват със своите приятели в мрежата.
Бутонът за просвирване и пауза на музиката ще се намира в горната част на страницата, където в момента е чат иконата. Ако потребителят прокара курсора на мишката над него, автоматично се появява информация за песента и изпълнителя. Плейърът ще просвирва музиката непрекъснато, дори и когато потребителят браузва в различните подстраници на социалната мрежа.
„Подобен ход от страна на социалната мрежа е жизненоважен за нейното бъдеще“, убеден е Марк Мълигън, водещ анализатор в сферата на дигиталната музика, който доскоро бе част от екипа на Forrester Research.
“Досега Facebook не се нуждаеше от качествена музикална услуга. Компанията обаче се опитва да се предпази максимално от потенциалните Facebook убийци, които се очаква да се появят“, твърди Мълигън.
TechCrunch допуска още, че някои песни ще са достъпни само чрез една от дигиталните компании. Затова и блогът нарича Facebook "най-големият социален обединител на музика".