Google придобива известния сайт Zagat, създател на пътеводители с ревюта и оценки на ресторанти. Интернет гигантът смята да интегрира онлайн ревютата на Zagat в услугата си Google Maps и основните си резултати от търсенето. Стойността на сделката не бе оповестена, предава Ройтерс.
Според търсачката стилът на Zagat, разчитащ на откъслечни потребителски ревюта, е бил мобилен още „преди мобилността да стане модерна”. Услугата съществува още от 1979 г. и се базира единствено на мненията на клиенти. Справочникът за ресторанти, който в момента се издава в печатен вариант с джобен формат, е концентриран върху градове в САЩ и международни метрополии. С Google обаче ще се постигне една по-силна междинародна експанзия.
Основателите на услугата, съпрузите Нина и Тим Загат, ще останат в ръководството на 32-годишната компания и ще използват ресурсите и опита на Google, за да разширят бизнеса.
„Zagat ще бъде крайъгълен камък на нашите локални предложения”, заяви от своя страна Мариса Мейър, вицепрезидент в Google за услуги, основани на местоположение.
Евентуалното интегриране на онлайн ревютата на Zagat в Google Maps ще превърне лидера в интернет търсенето в основен конкурент на компании като сайта за групови покупки Groupon, критика на ресторанти Yelp или платформата за резервации Opentable, при която може онлайн да се резервират места в заведения. Вчера акциите на Opentable се сринаха в Ню Йорк с над 10%. До този момент платформата разчиташе именно на Google за привличане на потребители.
Локалното търсене се счита за особено атрактивна услуга защото може да се използва за целенасочено и ефективно рекламиране на регионални услуги или продукти. Локалните услуги се ползват предимно на мобилни интернет устройства, като лаптопи и смартфони, но също и таблети.