fallback

Експерт: До края на 2011 г. ръстът на интернет рекламата ще се запази

Продължава тенденцията на сериозен спад и отлив на рекламодатели най-вече от вестниците, и в по-малка степен от списанията

13:21 | 09.09.11 г.
Автор - снимка
Създател

Илюстрация: sxc.hu

„Ръстът на интернет рекламата ще се запази и през второто полугодие на годината, което е в контраст като тенденция със спада в офлайн медиите“, заяви Росана Лаво, медиа директор „Интернет реклама” на „Пиеро 97“, след края на дискусията „Новите медии и рекламни техники в Интернет - предизвикателство за старите кучета от индустрията”, която се проведе в рамките на втория ден от провеждащия се дванадесети Фестивал на Асоциацията на рекламните ганеции – ФАРА 2011 в „Албена”, предаде пресцентърът на феста.

По думите на Лаво интернет дава ясната алтернатива за рекламодателите да видят конкретно как се разходват инвестициите и каква е степента на възвръщаемостта им. „Имиджовата реклама остава едно много съществено перо на българския дигитален пазар. Банерната реклама формира между 70% и 80% от инвестициите в интернет, като тази тенденция ще се запази”, прогнозира тя.

Според Лаво рекламодателите трябва да започнат да гледат на Facebook като на дългосрочна комуникация и канал, през който да комуникират стратегически и дългосрочно, а не на кампаниен принцип.

Медиа директорът „Интернет реклама” на „Пиеро 97“ посочи още, че и през първото полугодие на 2011 г. продължава да се наблюдава тенденцията на сериозен спад и отлив на рекламодатели най-вече от пресата (вестници), и в по-малка степен от списанията. Прогнозата на Лаво е, че тази тенденция ще се запази.

“Офлайн изданията все повече наваксват пропуснатото, като акцентират в развитие на сайтовете си”, заяви Лаво. „За да укрепят позициите си на пазара, е нужно те да развиват качествено онлайн съдържание”. 

Предпоставка  за успешното развитие на онлайн медиите според Лаво е доминиращото развитие на видео съдържание, което от своя страна ще улесни привличането на чисто телевизионните рекламодатели към интернет рекламата. „Очаквам, че рекламодателите в традиционните медии ще стават все по-смели и ще заложат на онлайн съдържание и видео рекламите”, заключи Лаво. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 16:16 | 07.09.22 г.
fallback