fallback

Twitter получи финансиращ транш в размер на 400 млн. долара

Микроблогинг услугата вече се радва на над 100 млн. активни потребители на месец, което обаче все още е далеч от 800-те милиона на Facebook

12:44 | 09.09.11 г.
Автор - снимка
Създател

В опита си да привлече потребители и рекламодатели Twitter предлага все повече функционалности. Снимка: Ройтерс

Главният изпълнителен директор на популярната микроблогинг услуга Twitter Дик Костоло потвърди получаването на транша от първите 400 млн. долара от финансиране на стойност 800 млн. долара, пояснявайки, че компанията е получила "повече пари, отколкото някога съм виждал" и затова няма да бърза с първичното си борсово предлагане, предаде влиятелният технологичен блог Тechcrunch.

Финансиращата схема, в която влизат компанията DST Global на руския милиардер Юри Милнер, придобила 5% от микроблогинг услугата за 400 млн. долара, институционални клиенти, T Rowe Price и други, бе разделена на две части. Първите 400 млн. долара са предназначени директно за привилегировани акции на Twitter, а с вторите 400 млн. долара ще бъде дадена възможност на съществуващите акционери да се разделят с дяловете си на цена от 16 долара за брой. 

През декември 2010 г. Twitter успя да привлече 200 млн. долара от пул инвеститори, водени от Kleiner Perkins Caufield & Byers, изхождайки от оценка в размер на 3,7 млрд. долара. 

В момента Twitter работи по увеличаване на приходите преди всичко чрез реклама. Според Wall Street Journal именно във връзка с това компанията не желае да пусне акциите си на борсата.

За първи път Twitter пусна реклама през април 2010 г. Приходите от реклама през тази година ще бъдат около 150 млн. долара, показват прогнозите на изследователската компания eMarketer. Междувременно Дик Костоло заяви, че сайтът вече може да се похвали със 100 млн. активни потребители на месец в световен мащаб. Това е ръст от 82% спрямо активните потребители на сайта през януари тази година, а през следващите четири месеца плановете са да бъдат добавени още 26 млн. активни потребители. Въпреки този силен ръст обаче Twitter все още е далече от 800-те милиона активни потребители на Facebook. По-рано през тази година и LinkedIn обяви, че има 100 млн. потребители, но не стана ясно каква част от тях са активни.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:15 | 12.09.22 г.
fallback