Европейската мрежа за мобилна реклама Adfonic привлече рисков капитал в размер на 4,7 млн. британски паунда (5,2 млн. евро), съобщи технологичният блог Techcrunch.
Стартиралата наскоро компания ще използва парите, за да се превърне в глобален играч на този сравнително нов пазарен сегмент. Освен това средствата ще бъдат използвани и за разширяване на екипа – от досегашните 40 до над 100 служители след 12 месеца.
Представители на фирмата са обявили, че нейните приходи са нараснали 10 пъти през последните 12 месеца, като плановете са темповете на ръст да се запазят и да бъдат отворени нови офиси в Европа, Северна Америка и Азиатско - Тихоокеанския регион.
„Този пазар расте с невиждани темпове и съм щастлив от постиженията, които направихме през последната година“, твърди изпълнителният директор на фирмата Виктор Малачард.
За първата година от съществуването си Adfonic е разработила повече от 8 000 сайта и мобилни приложения, а месечното кликане на рекламни анонси на компанията се е увеличило до повече от 15 млрд. броя. В цялата мрежа всеки месец текат хиляди кампании на марки като Samsung, eBay, McDonalds, Tesco, Groupon и Google и достигат до около 100 млн. потребители на мобилен интернет.
За да се превърне в сериозен глобален играч обаче, Adfonic ще трябва да се пребори с няколко други бързо развиващи се фирми в този сектор – американските Millenial и InMobi, сингапурската BuzzCity, както и самата Google със своето подразделение Admob.
Според изчисления на анализаторската компания Gartner приходите от реклама в мобилен интернет в световен мащаб ще се увеличат от 1,6 млрд. долара през 2010 г. до 3,3 млрд. долара през тази година. През 2015 г. се очаква годишните приходи да достигнат 20,6 млрд. долара.