Най-голямата социална мрежа в света – Facebook, планира серия от придобивания, чрез които да се подобрят дизайна и услугите, които предлага. Основната цел на тези ходове обаче ще бъде конкурентна борба с бързо растящата мрежа на Google, както и с Twitter, пише Bloomberg.
Очаква се през тази година Facebook да осъществи придобиването на около 20 компании, посочва директорът за корпоративно развитие на компанията Воган Смит. За сравнение през 2010 година придобиванията бяха десет, а година по-рано – едва едно.
От Facebook поставят фокуса върху дизайна на страниците си, като надеждата е, че чрез тяхното подобрение хората ще прекарват още повече време в социалната мрежа. В същото време се търси и разнообразяване на мобилните услуги, където конкуренцията става все по-силна.
Към момента данните показват, че потребителите на Facebook прекарват средно по седем часа на месец в мрежата. С оглед на факта, че профилите вече са над 750 млн., то потенциалът пред компанията изглежда значителен, коментират анализатори за Bloomberg.