По-малко от два месеца след като интернет гигантът Google пусна своята социална мрежа, най-прясното съперничество в Силициевата долина става все по-ожесточено, пише в свой материал Fortune.
През юни Google+ стартира иновативна видео чат група, наречена „терен“. Само седмица по-късно Facebook обяви функция за видео чат в сътрудничество със Skype, която бе придобита от Microsoft.
През миналата седмица Google обяви, че игри като Zynga Poker и Angry Birds ще намерят своя нов дом в Google+. Само след един ден Facebook обяви поредица от подобрения на игровата си платформа, включително актуализация в реално време в отделна секция и игри с висока разделителна способност. Това на практика доказва, че създателят и главен изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг обръща сериозно внимание на социалната мрежа на Google, която в момента има над 25 млн. потребители.
На едно от последните събития през седмицата Шон Райън, старши директор във Facebook по въпросите за игрите, не подбра добре своите думи. Райън, който преди това е работил за медийния концерн News Corporation на Рупърт Мърдок, където е отговарял за оператора на социални игри Irata Labs, заяви, че Google+ няма никакви потребители и същевременно й липсва оригиналност и икономическо влияние.
„Google изкопира аспекти от нашата система, но имат право да го правят. Ние просто трябва да бъдем по-добри“, заяви ръководителят на гейм-партньорствата във Facebook, коментирайки и модела на поделяне на приходи между двете компании и производителите на игри.
Наскоро стана ясно, че Facebook взима 30% от приходите на разработчиците, докато Google+ иска само 5%.
„Това е така, защото социалната мрежа на Google няма потребители“, казва Райън. Освен това той сравни стремежа на Google да включи игри към своята социална мрежа с желанието на McDonalds да предлага качествено кафе, опитвайки се да конкурира Starbucks.
Google отказа да коментира изявлението на Райън, но потвърди процента, който ще взима от разработчиците на игри.
Впрочем, не е никак случайно, че двата технологични гиганта разглеждат игрите като нов фронт в битката си за потребители. Глобалният пазар за виртуални стоки, може би най-големият източник на приходи за разработчиците на онлайн игри, се очаква да нарасне два пъти до 20,3 млрд. долара до 2014 г. според доклад на инвестиционната банка ThinkEquity.
Междувременно Google обвини най-голямата социална мрежа в блокиране на поканите към нея. Служителят на Google+ Рандъл Сарафа публикува видеоклип, който показва, че статуси на потребители във Facebook, които съдържат покани за Google+, не се показват в полето за новини на приятелите. Вицепрезидентът по инженерните въпроси на Google Вик Гундотра разпространи клипа и коментира: „Известиха ни, че линкове с покани към Google+ не се появяват в полето за новини. Чудя се колко разпространен е този проблем".
Иначе казано, Google обвинява, макар и индиректно, Facebook в блокиране на покани. В щатските медии Facebook отрече обвинението. „Видяхме клипа, но не сме в състояние да го коментираме“. Освен това Facebook напомня, че новините на всеки потребител се филтрират автоматично по много критерии, независимо от съдържанието им. И тъй като линкове (независимо дали към Google+ или друг сайт) често се възприемат за спам, за тях обикновено има строги критерии.
Със своите около 25 млн. регистрирани потребители Google+ трябва да извърви дълъг път, докато настигне Facebook, който има около 750 млн. потребители. Но отсега е ясно, че двете компании ще продължат да следят под лупа стъпките на конкурента си.