Въпреки че броят на абонатите на първия български мобилен оператор Mtel са се увеличили с 1% до 5,241 млн. души през второто тримесечие на 2011 г., приходите на компанията са намалели със 7,9% на годишна база, съобщиха от оператора.
През второто тримесечие на 2011 година приходите са намалели до 130,5 млн. евро в сравнение със 141,7 млн. евро за същия период на предходната година. Оперативните разходи са повлияни от консолидирането на двата оператора „Спектър Нет“ и „Мегалан“. Печалбата преди данъци и амортизации е намаляла с 43,5%, достигайки 18,9 млн. лв. От компанията отчитат, че българският пазар остава повлиян от икономическата обстановка и намаленията на цените вследствие на регулаторна намеса. Влияние е оказала и силна конкуренция. Въпреки тези фактори делът на абонатите на договор с Mtel се е увеличил от 62,1% до 66,7%. В края на второто тримесечие пазарният дял остава 49,3%. Продължаващото активно търсене на мобилни решения за пренос на данни води до 121,5% увеличение на базата абонати на мобилен широколентов интернет до повече от 161 600 клиенти. „Запазва се и тенденцията за увеличено търсене на фиксирани широколентови решения и фиксираните широколентови линии са вече повече от 95 700. Общо фиксираните линии за достъп са в размер на 101 200 линии през второто тримесечие на настоящата година“, се казва още в съобщението. Намалялото потребление на клиентите на договор, както и засилената конкуренция през второто тримесечие, доведоха до спад на приходите от трафик и месечна такса. Приходите от продажби на стоки са се увеличили леко поради продължаващото търсене на мобилни телефони от по-висок ценови клас. През второто тримесечие на 2011 г. приходите от стационарни широколентови услуги, IPTV и услуги, свързани с фиксирани линии, са в размер на 4,8 милиона евро. Средният приход от линия (ARPL) възлиза на 15,2 евро.