В борбата си да измести Facebook като център на социалния онлайн живот, новата социална мрежа Google+ добави игри към предлаганите услуги. Сред предлаганите игри е и изключително популярната вече Angry Birds, предаде Ройтерс.
Новината бе анонсирана от вицепрезидента по инженерните въпроси на Google Вик Гундотра в блога му. „Искаме да направим играенето онлайн също толкова забавно и също толкова значимо, колкото играенето в реалния живот“, пише той.
Освен Angry Birds, сред първите предложения в Google Games са и Bejeweled Blitz, Zynga Poker, и Dragon Age Legends.
Засега новата услуга е достъпа за тестване само на ограничен брой от най-активните потребители на социалната мрежа. Ако се вземе обаче предвид темпото, с което досега се предлагат услугите, със сигурност на Google няма да им отнеме много време да предложат игрите на всичките си потребители. Компанията ще предостави достъп постепенно, като потребителите ще могат да влизат в игрите чрез нов бутон, който е поставен на лентата с другите опции в социалната мрежа.
Според специалистите едно от основните предимства на Google+ пред конкуренцията е възможността онлайн контактите да се разделят в различни "кръгове", като информацията може да се споделя само с членовете на определен кръг. Във Facebook новите съобщения по принцип се споделят с всички онлайн приятели, но и там има начин за разпределяне на приятелите по групи.
Игрите обаче бяха един от липсващите елементи на социалната мрежа, за да може тя успешно да се конкурира с Facebook, където отдавна има игри с десетки милиони потребители като FarmVille, CityVille и други.
Със своите 250 млн. активни потребители месечно Zynga е едно от основните оръжия на Facebook в борбата за потребители, но, ако Google успее да привлече още такива компании, предимствата на най-голямата засега социална мрежа по отношение на игрите биха избледнели. Още при стартирането на социалната си мрежа, Google заяви, че игрите са ключова роля в стратегията им за развитие на Google+.
Според анализаторската компания PrivCo приблизително 70% от приходите на Facebook идват от реклами, а останалите 30% от виртуалната валута Facebook Credits. Така се оказва, че Google+ атакува директно 30% от приходите на Facebook.