AOL отчете изненадваща загуба за второто тримесечие заради по-слабия от очакваното растеж на рекламния пазар, съобщи Ройтерс.
Компанията е намалила загубата си през второто тримесечие до 11,8 млн. долара, или 11 цента на акция, от отчетените 1,06 млрд. долара, регистрирани година по-рано.
Постъпленията от реклама са нараснали с 5% до 319 млн. долара. Продажбите на дисплей реклама са регистрирали растеж от 14 на сто, докато анализаторът от Evercore Partners Кен Сена очакваше ръст от 25 процента.
От AOL отбелязват, че растежът на дисплей рекламата би трябвало да бъде по-силен. „Можехме да постигнем и повече”, коментира главният изпълнителен директор на компанията Тим Армстронг.
Наскоро AOL реорганизира своя отдел продажби, но изгуби шефа на рекламното звено Джеф Левик, бивш кадър наGoogle.
В последните няколко години AOL претърпя поредица от преструктурирания. Компанията беше отделена от Time Warner, с което се сложи край на 10-годишно партньорство. Оттогава насам AOL се бори да си върне лидерските позиции на пазара със сериозни инвестиции, една от които е сливането с Huffington Post.
На рекламния пазар обаче компанията се сблъска с конкуренти от мащаба на Google, Facebook и Twitter.