Apple е предпочитаният производител на таблети за американците. Освен по брой на продадени устройства, компанията е лидер и по отношение на степента на доволство от страна на клиентите, показва изследване на компанията за проучване на общественото мнение IHS iSuppli, цитирано от IT-Times.
Откакто iPad излезе на пазара, конкурентите на Apple се опитват да противопоставят на любимия микс от хардуер и софтуер, приложения и съдържание нещо подобно, на подобна, или по-ниска цена. Сега обаче задачата става още по-трудна. Другите производители на таблети трябва да изградят у клиентите си лично отношение към продуктите, така че положителните емоции да се прехвърлят и върху степента на задоволеност.
За да я измерят, от IHS iSuppli са питали притежатели на таблети, дали биха препоръчали устройството на друг. Този въпрос е трябвало да бъде оценен по скала от едно (не бих препоръчал в никакъв случай) до 10 (бих препоръчал на всяка цена), при което iPad на Apple е получил средна оценка от 8,8.
Продължаващото търсене на таблети през 2011 г. ще доведе до покачване с около 57,8% на доставките в областта на мобилните устройства, казват още от IHS iSuppli. Според анализаторите през тази година ще бъдат доставени около 157,9 млн. мобилни устройства, а през 2010 г. броят им е бил едва 100,1 млн. Освен таблети, в тези устройства влизат още нетбуци, ноутбуци и електронни четци. За 2012 г. се прогнозира ръст от 38,1%.
Именно на таблетите ще се падне най-големият дял от тези устройства. През 2011 г. рафтовете на магазините ще напуснат около 58,9 млн. броя, докато година по-рано тази цифра е била едва 17,4 млн. Пазарен лидер е iPad на Apple, следван от продукти на Acer и Samsung.