Южнокорейският гигант Samsung обяви спад на печалбата си за второто тримесечие на годината. Като основна причина за това се посочва слабото търсене на телевизори, съобщава ВВС.
Нетната печалба на Samsung за второто тримесечие на 2011 година е 3,5 трлн. вона, което се равнява на около 3,3 млрд. долара. Това е спад от 18 на сто на годишна база, но въпреки това е повече от очакваната от анализаторите печалба в размер на 3,4 трлн. вона.
Оперативната печалба на Samsung спада с 25 на сто на годишна база до 3,75 трлн. вона. Продажбите са нараснали с 4,1 на сто до 39,4 тлн. вона. Тези резултати са съвсем близо до предварително обявените в началото на юли прогнози.
Поделението за производство на телевизори е записало загуба за второ поредно тримесечие, като продажбите на LCD продукти са паднали с 15 на сто.
При продажбите на мобилни телефони обаче Samsung е постигнала значителен ръст от 43 на сто. Компанията продължава да се представя силно в този сегмент, макар да отстъпва позиции за сметка на американската компания Apple. През тримесечието Samsung има продажби на 19,2 млн. смартфона.
Вчера един от основните конкуренти на Samsung – Sony, обяви загуба от 199 млн. долара за периода април-юни, като негативният резултат отново се дължеше на продажбите на телевизори.