fallback

Amazon с над 50% ръст на приходите, но ниска печалба

Онлайн търговецът иска да генерира по 1 млрд. долара годишно от облачните си услуги Amazon Web Services

11:06 | 27.07.11 г.
Автор - снимка
Създател

 Amazon отново отчете спад на печалбата въпреки увеличението на приходите от продажби. Снимка: Ройтерс

Най-големият онлайн търговец Amazon расте с рекордни темпове. Между април и юни 2011 г. приходите от продажби са се повишили с цели 51% до 9,91 млрд. долара (6,8 млрд. евро).

"Ниските цени, големият избор, бързата доставка и иновациите се погрижиха за най-бързия ни ръст от повече от десетилетие", заяви основателят на концерна и изпълнителен директор Джим Безос в Сиатъл, цитиран от Ройтерс.

Обратната страна на медала е, че за пореден път Amazon трябваше да преглътне спад на печалбата. Защото акциите, които концернът организира, не са никак евтини, независимо дали става дума за специалните предложения, като албума на Лейди Гага за 99 цента, изграждането на нови логистични центрове или навлизането в нови бизнес ниши. Печалбата е отчела спад от 8% до 191 млн. долара (41 цента на акция) спрямо 207 млн. долара (45 цента на акция) през същото тримесечие на 2010 г.

Така Amazon остава верен на линията си - с всички средства да печели пазарни дялове и да избутва конкуренти като Ebay настрани и по този начин да жертва своята печалба. Експертите, цитирани от Ройтерс, не са на единно мнение дали тази стратегия ще се отплати. Поне този път обаче Amazon надхвърли очакванията за печалба от едва 35 цента на акция и приходи от 9,37 млрд. долара и цената на акциите в следборсовата търговия скочи с 6%.

Още през първото тримесечие на годината концернът отчете спад в печалбата с 33% до 201 млн. долара. И в сегашния доклад падащата печалба се обяснява с нарастващи разходи за инвестиции. 

За текущото трето тримесечие Amazon очаква приходи от 10,3 млрд. до 11,1 млрд. долара, а анализаторите са на мнение, че те ще са най-много 10,4 млрд. долара.

Amazon стана голяма компания с продажбата на книги и музикални дискове, а в момента продава почти всичко - от телевизори до мъжки костюми. Новите бизнеси на компанията също растат доста бързо. Концернът предлага вече уеб хостинг, предлага под наем онлайн видео и продава приложения за смартфони с Android.

Една от най-новите услуги е облачна музикална услуга, при която песните се записват централно на сървър и могат да се пускат по всяко време.

Компанията очаква облачните й услуги - Amazon Web Services (AWS), скоро да генерират 1 млрд. долара годишно. Концернът развива AWS от 2006 г., когато започна да предлага облачни услуги за съхранение и обработка на данни на развиващи се технологични компании и сайтове. Днес клиенти на облачните услуги са НАСА, външното министерство на САЩ, Siemens, Pfizer и дори Nasdaq.

Анализатори оценяват темповете на растеж на AWS по обема на данните, съхранявани на нейните облачни сървъри. Към края на второто тримесечие на сървърите е имало над 449 млн. файла. Според информация от блога на AWS, това е със 71% повече, отколкото през миналата година.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:11 | 12.09.22 г.
fallback