fallback

От август Twitter ще показва повече реклами

Обявите ще бъдат строго профилирани според самия потребител, ще се показват в началото на потока и след това ще се спускат надолу

12:04 | 12.07.11 г.
Автор - снимка
Създател

През 2011 г. микроблогинг услугата планира да увеличи приходите си от реклама до около 100 млн. долара. Снимка: Ройтерс

От следващия месец системата за микроблогинг Twitter ще започне да показва реклама в микроблоговете на своите потребители под името Promoted Tweets to Followers. Комерсиализацията на услугата е ускорена под въздействие на рекламодателите, твърди All Things Digital.

Те ще имат възможност за директна презентация на реклами на онези потребители, които например следват определена компания или марка. Рекламите ще се появяват веднага щом потребителят се впише в акаунта си. Предполага се още, че рекламните послания ще се прикрепят към микроблога и ще остават винаги в полезрението на потребителя, дори и при смяна на страницата.

Още преди година Twitter стартира "Promoted Tweets", които се държат като нормални новини в Twitter. Много потребители обаче не виждат тези обяви, защото те се появяват само в случай, че се търси точно определено понятие. Според All Things Digital точно това се е оказало и проблем за главния изпълнителен директор Дик Костоло и неговия екип, защото потребителите използват търсенето по различен начин от търсенето в търсачки като Google. 

"Promoted Tweets to Followers" ще помогне да бъде решен този проблем. От една страна, компаниите ще могат директно да пращат новини на потребителите, които вече са показали интерес към техен продукт. От друга страна - ще бъде сигурно, че рекламите ще бъдат забелязани, защото се появяват най-горе на времевата лента. След това те, подобно на всяко съобщение в системата за микроблогинг, потеглят надолу.

Ръководството на Twitter нееднократно е заявявало, че има ресурси за самостоятелно развитие на услугата, докато в медиите се появяваха нови и нови слухове, че Google и Facebook наддават за интернет компанията. Ръководството на микроблогинг услугата отрече тази информация и обяви намерението си компанията да остане независима. Основният проблем на Twitter обаче остава въпросът с монетизацията на ресурса.

Сега Twitter подхожда доста предпазливо при пускането на новите рекламни формати. Според информация на All Things Digital броят на рекламите, които потребителите ще виждат, че бъде ограничен.  Освен това се планирало на по-късен етап след получаване на обратна връзка техният брой да бъде допълнително съобразен с нуждите на потребителите.

Първите тестове вече текат по клиента Hootsuite. В началото те трябва да се виждат само на сайта на Twitter, а публикуване на други клиенти засега не е планирано, също не и в официалните приложения за смартфони.

През 2011 г. микроблогинг услугата планира да увеличи приходите си от реклама до около 100 млн. долара, докато Facebook печели от реклама около 3,5 млрд. долара годишно.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:10 | 11.09.22 г.
fallback