LinkedIn, сайтът за търсещи и предлагащи работа, е изпреварил по-популярност Myspace и е вече втората социална мрежа в САЩ след Facebook.
За успеха е допринесло първичното публично предлагане на акции (IPO), което компанията осъществи през май, съобщава Bloomberg. През юни посетителите в LinkedIn са достигнали 33,9 млн. - ръст от 63% на годишна база при 33,5 млн. (-50%) за Myspace, показват данни на Reston.
Някога най-голямата социална мрежа в САЩ, в последните години Myspace загуби позиции за сметка на Facebook. През миналия месец News Corp договори продажбата на бизнеса на Specific Media за 35 млн. долара – малка част от 580-те млн., които плати за него преди 6 години.
Безспорен лидер през юни си остава Facebook със 160,9 млн. потребители (+14%), а на четвърто място е Twitter с 30,6 млн. посетители (+31%). IPO-то на LinkedIn я направи популярна за инвеститорите и повиши публичното й присъствие. Компанията отчита ръст на посещенията във втори пореден месец. За да разширява потребителската си база социалната мрежа добавя функции като персонализирани новини и визуална карта, проследяваща как посетителите са свързани.