fallback

Едва 4% от потребителите на банкови услуги у нас ползват интернет банкиране

Изоставаме в ползването на алтернативни банкови канали

11:31 | 05.07.11 г. 2

Снимка: sxc.hu

Само 4 на сто от потребителите на банкови услуги в България ползват интернет банкиране, съобщи Цветанка Минчева, зам.-директор „Банкиране на дребно” в УниКредит Булбанк.

Процентът в страната е близък до този в Югоизточна Европа и нашите съседки (6%). За сравнение обаче в Централна и Източна Европа средно 30% от клиентите на банките ползват услугите им по интернет.

Малко по-различни са цифрите при малкия бизнес, но тенденцията да изоставаме в ползването на алтернативни банкови канали се запазва. В България средно 18 на сто от фирмите ползват банкови услуги онлайн при 31% в Югоизточна Европа и 50% - в Централна и Източна Европа.

От УниКредит отчитат тенденция на намаление на транзакциите, наредени на гише. През 2009 г. 31% от тегленията са се осъществили в офис на банка, докато през 2010 г. те са паднали до 25 на сто. За Югоизточна Европа цифрите са съответно 41% и 29%, а за Централна и Източна Европа – 22% и 19%.

В България обаче три четвърти от паричните трансфери се нареждат на гише, докато едва 25 на сто се правят извън банката, предимно на АТМ устройства. В Югоизточна Европа нарежданията на гише са средно 64%, а в Централна и Източна Европа – средно 42%.

Все още в Югоизточна Европа, включително и в България, продажбите на банкови продукти по алтернативни канали, извън банковите клонове, е под 2%. У нас това са предимно стандартни банкови продукти – кредити, застраховки, депозити и други подобни.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:08 | 13.09.22 г.
fallback