fallback

Мобилтел с 220 млн. лв. нетна печалба за 2010 г.

Финансовият резултат намалява с 16% на годишна база при спад на продажбите от 8% до 1,12 млрд. лв.

12:58 | 22.06.11 г. 2

Мобилтел ЕАД отчита 220 млн. лв. нетна печалба за 2010 г., като намалението й спрямо 2009 г. е с 16%, показва отчетът на дружеството за 2010 г.

През 2010 г. компанията е платила 24,7 млн. лв. корпоративен данък печалба спрямо 29,3 млн. лв., платени през 2009 г.

Печалбата преди лихви, данъци и амортизации е 583,7 млн. лв. за 2010 г. (спрямо 639,5 млн. лв. за 2009 г.), но значителните разходи за амортизации в размер на 341 млн. лв. за 2010 г. я стопяват до 245 млн. лв. преди приходите от лихви (2,3 млн. лв.) и разходите за данъци.

Неконсолидираните приходи намаляват с 8,33% на годишна база до 1,12 млрд. лв. за 2010 г.

Разходите, свързани с персонала се увеличават с 2,5 млн. лв. спрямо 2009 г. до 76 млн. лв. за 2010 г.

Разходите за маркетинг и реклама намаляват с 10 млн. лв. до 39 млн. лв. за 2010 г., а разходите за наеми се увеличават с 3 млн. лв. до 24 млн. лв.

През 2010 г. Мобилтел ЕАД отчита загуби от обезценка на вземанията от продажби в размер на 20 млн. лв. спрямо 15,4 млн. лв. за 2009 г. Това са основно проблемни вземания от абонати.

Според отчета на дружеството, инвестициите през 2010 г. са за 148,4 млн. лв., което е ръст с 1,43% на годишна база.

Приходите от телефонни услуги намаляват с 3,41%, или с 30 млн. лв. на годишна база. Намаляват приходите от предплатени и абонаментни телефонни услуги, а се увеличават приходите от такси за фиксирани услуги.

Приходите от взаимосвързване намаляват с 25%, или с 57 млн. лв., в резултат на намаления входящ трафик (с 2,1%) и на по-ниските ефективни цени (спад с 23,2%).

Разходите за взаимосвързване намаляват с 31,5% на годишна база, или с 46 млн. лв., в резултат на действащите регулации, които са довели до намаляване на средната цена на минута към националните фиксирани и мобилни оператори (спад с 26,8%).

Приходите от роуминг намаляват с 27,5% на годишна база, или със 7 млн. лв., през 2010 г. спрямо 2009 г. Спадът е в резултат на намалените цени за разговори в роуминг (в съответствие с действащите регулации) и използването на SMS в роуминг. Броят на посетителите в роуминг намалява с 14% спрямо 2009 г. Приходите от гласови услуги в роуминг са повлияни от по-ниския общ брой използвани минути.

Разходите за роуминг намаляват с 24% или с 5 млн. лв. през 2010 г.

Приходите от продажби на стоки намаляват с 8,35% или с 5 млн. лв. на годишна база. Количеството на продадените мобилни апарати намалява с 8,4% на годишна база, а средният приход на продаден мобилен апарат намалява с 6,3%.

Разходите за наети линии намаляват с 22% или с 2,4 млн. лв. в резултат на извършено оптимизиране, изразяващо се в подмяна на наети линии с радиорелейно оборудване, предоговаряне на таксите за наети линии, редуциране на защита, ре-маршрутизация и използване на собствено оптично преносно оборудване.

През 2010 г. са начислени разходи за възнаграждения на ръководния персонал в размер на 2,5 млн. лв. спрямо 4,4 млн. лв. за 2009 г.

На 5 януари 2011 г. в Търговския регистър е вписано дружеството М-нетуърк ЕАД, чийто едноличен обственик е Мобилтел ЕАД. М-нетуърк ЕАД ще управлява и развива сегмента на фиксираните услуги, упражнявайки контрол върху дружествата Спектър нет и Мегалан нетуърк.

Придобиването на двете дружества е част от проект за развитие на оптична мрежа с национално покритие.

С 68 хил. абоната и покритие на 307 хил. домакинства или 45% от гр. София, Мегалан е лидер на фиксирани широколентови услуги в София. Спектър нет е най-големият алтернативен оператор с клиентска мрежа от 8 хил. бизнес абоната и 24 хил. частни абоната (4% пазарен дял на национално ниво). Компанията присъства в 13 български града и покрива 460 хил. домакинства, от които 300 хил. в София.

Според данните на отчета, Мобилтел ЕАД има пазарен дял от 49,6% и 5,2 млн. абоната в края на 2010 г. В резултат на заличаване на неактивните абонати, степента на проникване на мобилни услуги в България за 2010 г. е 140,8%, в сравнение със 142% за 2009 г.

През 2010 г. Мобилтел увеличава броя на абонатите си с абонаментен договор с 6,7% (212 хил. нови абонати нетно) до 3,4 млн. абоната, увеличавайки дела им на 64,2% за 2010 г. от 59% за 2009 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 17:27 | 01.09.22 г.
fallback