fallback

Радикално дигитален - Guardian постепенно минава само онлайн

Вестникът прехвърля акцента от хартиения към електронния си вариант, приходите от онлайн дейност трябва да нараснат двойно до пет години

16:36 | 21.06.11 г.
Автор - снимка
Създател

Редакцията на Guardian Media Group в Лондон. Снимка: Flickr, Лиценз: CC

За англичаните Guardian е институция, за много европейски издатели - пример за трансформацията на продуктовото портфолио в дигиталната ера. Легендарно стана мотото на главния редактор Алън Ръсбридж от средата на 2006 г. "Online first!" (първо онлайн), с който той се опита да преобърне представите за печатния медиен модел.

Пет години по-късно изглежда, че издателите не са се справили с идеята си за цялостно преместване в интернет, а Guardian и седмичникът Observer носят финансови загуби. Според BBC загубите на  Guardian Media Group за 2010 и 2011 г. са в размер на почти 40 млн. евро.

Според генералния директор на издателската къща Ендрю Милър занапред инвестиционните усилия ще се съсредоточат върху електронното издание на вестника, защото "това е бъдещето".

Той съобщи, че "горещите" новини занапред ще се публикуват в електронната версия на вестника, а в хартиения вариант, чиито страници поетапно ще намаляват, ще се печатат предимно анализи и материали с голям обем.

"Ясно е, че всички вестници ще стигнат дотам - ще се откажат от хартията", казва главният редактор Ръсбридж. Той признава, че засега не е известно кога ще стане това, но според него трябва да има готовност за този поврат.

Планът е доста амбициозен и предвижда в следващите пет години приходите от онлайн дейността да се увеличат двойно от сегашните 54 млн. евро годишно. С това делът им в общите приходи (20%) ще набъбне значително. И това е повече от необходимо: само през миналата година приходите от класическия печатен бизнес са се свили с 10%, преди всичко заради спада на обема малки обяви.

За печатното тяло се планира редизайн. Във вестника ще има по-малко новини, но повече анализи. Защото половината от читателите на Guardian посягат към вестника си едва вечерта.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:06 | 10.09.22 г.
fallback