Борбата за топ мениджъри и таланти в софтуерния бранш е особено ожесточена в Силициевата долина и Ню Йорк, въпреки че и на други места безработицата не е висока.
Обяви за нови работни места пълнят страниците на специализираните издания, технологичните компании плащат хиляди долари в бонуси, за да задържат ключовите си служители, пише Wired.com. Някои технологични компании харчат милиони, за да купят стартиращи фирми, понякога само заради инженерните им таланти.
Но кой печели тази битка?
TopProspect, базирана в Сан Франциско стартираща компания, която прави облачен хедхънтинг и плаща поне по 6000 долара на потребителите си, ако препоръчат успешно кандидат за работа, претендира, че знае отговора. Компанията е направила система за изчисление на контактите в базата си данни, които са сменили местоработата си през последните две години.
Оказва се, че Twitter е наел близо 11 служителя за всеки един, който е напуснал. Facebook и Zynga са наели 8 нови специалисти за един загубен, докато съотношението при LinkedIn е 7,5, а при Groupon - 3,9. При Intuit и Google цифрата е 1,2 за всеки един загубен талант. Останалите губят: eBay е назначил 0,8 души на мястото на всеки напуснал, Microsoft - само 0,4, а Yahoo - 0,3 (не е изненадващо, като се има предвид огромната вълна съкращения в Yahoo по Коледа).
По отношение на сухата статистика за брой новоназначени служители, победители са Google, Facebook, Microsoft, LinkedIn и Apple — нищо чудно предвид размерите им. Но някои от тези компании са и сред губещите - Microsoft, Yahoo!, Google, eBay и Amazon.