fallback

Как Google пропусна шанса да работи с Facebook

Ерик Шмид: Microsoft вече не е заплаха за Google, "защото те не движат потребителската революция"

11:40 | 01.06.11 г.
Автор - снимка
Създател

Ерик Шмид: Бъдещите продукти на Google обаче ще имат повече социални функции. Снимка: Ройтерс

Интернет гигантът Google се е опитвал неуспешно да си партнира със социалната мрежа Facebook, която се превърна в негов основен конкурент, стана ясно по време на технологичната конференция D9, организирана от блога AllThingsD.

"Най-голямата грешка в кариерата ми е, че не осъзнах навреме каква заплаха е социалната мрежа", признава ексшефът на Google Ерик Шмид. Според него компанията се нуждае от нов подход за поддържане на растежа в променящата се технологична среда. Самият Шмид признава, че не е бил достатъчно настойчив в проследяването на това каква заплаха може да стане Facebook, пише The Wallstreet Journal. 

Още преди четири години Шмид е отбелязвал, че Google трябва да инвестира повече в социалните мрежи, но не бил достатъчно настойчив при предложенията си. "Преди 3 години написах съобщение към служителите за този основен проблем. Знаех, че трябва нещо да се направи и не успях. А един главен изпълнителен директор трябва да носи отговорност за действията си", каза още Шмид, цитиран от Ройтерс. "Пропуснах изгоден момент", признава още бившият изпълнителен директор.

През април Шмид напусна поста, който заемаше в продължение на цели 10 години, а начело на Google застана 38-годишният съосновател на компанията Лари Пейдж.

Според Шмид и в момента Google се проваля в сферата на социалните мрежи. Услугата Google Wave засега търпи пълен провал, а що се отнася до най-важните придобивания, концернът засега е с празни ръце. Така например наскоро мрежата за групово пазаруване Groupon, една от най-горещите стартиращи компании, отказа оферта за придобиване, въпреки че търсачката бе готова да плати до 6 млрд. долара. Така интренет концернът все още не успява да намери нови финансови опори и продължава да печели най-много от онлайн реклама.

Бъдещите продукти на Google обаче ще имат повече социални функции, обещава Шмид. По-късно днес например стартира услугата +1, с която потребителите на търсачката ще могат да препоръчват резултатите от търсенето.

Но как ще става "социалното търсене"? Когато въведете някоя дума в Google, в резултатите ще се появи информация, че някой от вашите онлайн приятели е споделил нещо в Twitter или е харесал даден сайт чрез бутона на Google +1. Това обаче ще може да се случва само в случай, че сте влезли в Google профила си.

Впрочем интернет гигантът се опитва да прави социално търсене вече близо две години, като компанията ползва информация, събрана от нейните услуги, както и от онлайн платформи, които са публично достъпни, като например Twitter.

На конференцията D9 Шмид коментира още, че Microsoft вече не е заплаха за Google, "защото те не движат потребителската революция". Отношенията на търсачката с Apple, където Шмид заемаше пост в борда на директорите, охладнели, след като Google започна да разработва операционната система за смартфони Android. Двата гиганта обаче продължават да си сътрудничат и неотдавна са подновили партньорството си за предоставяне на карти през iPhone.

Печалбата на Google за миналата година бе в размер на 29 млрд. долара, но рекламните й приходи са под натиск от конкуренти като Facebook и Groupon, отбелязва Ройтерс.

Появата на Шмид на конференцията се тълкува от блогърите като положителна стъпка, след като бившият шеф не се поколеба да признае грешките си. За разлика от него колегата му Стив Балмър, главен изпълнителен директор на Microsoft, изпадна в конфузната ситуация да бъде обиждан заради начина си на управление. Неотдавна стилът му на ръководене бе наречен от влиятелния мениджър на хеджфонд Дейвид Айнхорн "Charlie-Brown-Management". Чарли Браун е популярен герой от комикса "Peanuts", където играе ролята на вечния аутсайдер. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:50 | 10.09.22 г.
fallback