fallback

Какво успя да научи VW от Google?

Дизайнерите и инженерите на Volkswagen в Силициевата долина търсят новите технологии в създаването на колите на бъдещето

15:54 | 30.05.11 г.
Автор - снимка
Създател

Снимка: Audi 

Подемът на Силициевата долина се отразява и на наемите на офис площите. Тези в топ локациите, като например около University Avenue в Пало Алтос, където своя бизнес навремето са започнали Google и Facebook, са почти напълно заети. Делът на незаети офис площи там е спаднал двойно за една година от 14% на 7%. Същевременно наемните цени са се увеличили с 25%.

Но не само стартиращи компании и звезди на Силициевата долина, като Google, Facebook, Apple, Hewlett-Packard или Oracle, наемат много служители и имат нужда от повече място. И много чуждестранни фирми изграждат външни поделения в долината, като например автомобилопроизводителите BMW, Daimler или Volkswagen. От години те имат свои развойни лаборатории там. "Но сега разширяваме своето присъствие там", казва шефът на Volkswagen за Северна Америка Джонатан Браунинг в интервю за Wirtschaftswoche.

Току-що откритият Electronics Research Lab (ERL) на групата Volkswagen се състои от около 100 служители. Това е най-големият развоен център на концерна извън Германия и е така проектиран, че да може да се разширява без проблеми. Неговият предшественик бе основан през 1998 г. с трима служители. Триетажната сграда се намира на стратегически важно място - на най-важната транспортна вена Highway 101. От тук до най-важните партньори в Силициевата долина - Google, университета Stanford и специалиста по графиката Nvidia, са само 20 минути с кола.

"80% от всички иновации в колата се базират на електрониката и софтуера", обяснява специалистът Буркхард Хунке. Бордкомпютрите на моделите, които ще излязат на пазара след около две години, ще имат изчислителна мощ колкото актуалния Macbook Air. Най-важното е да се потърси контакт навреме с добрите специалисти в долината и така да се намери конкурентното предимство.

Както например при навигацията. Най-известният засега продукт на лабораторията е интегрирана навигационна система на базата на виртуалния глобус на Google Earth. Посредством технология на мобилни радиочестоти навигационната система зарежда сателитни снимки от мрежата по време на самото движение на автомобила и така съставя най-добрия маршрут от птичи поглед.

Освен това Google предоставя актуални адреси на различни обекти, като например ресторанти. Навигационната система ще е налична за моделите A7 и A8 на дъщерната фирма Audi. Скоро ще може да бъде купена и в горните ценови модели на Volkswagen. В момента инженерите на германския концерн тестват наследника, който ще може дори да показва фасади посредством Streetview на Google.

Volkswagen е първият автомобилен производител, който внедрява иновативната система на Google, но ще го последват други. Защото класическите навигационни системи попадат под натиск заради факта, че техниката става стандартно оборудване на смартфоните. Затова и изследователите на VW работят усилено по нови форми на направлението по маршрута, въпреки че засега запазват мълчание.

Едно обаче е ясно - това ще са системи, които ще познават някои знаци и картинки и така ще помагат на водача. Например те ще познават автоматично червения сигнал на светофарите и ще приканят шофьора да спре. Или ще анализират прехода на фазите от зелено към жълто и ще решат дали е по-добре колата да спре или да се изтегли по-бързо, при което ще следва автоматично ускоряване.

Още днес от практична гледа точка са полезни две електрически зарядни станции, които са на разположение на всички собственици на електромобили. Токът е гратис и затова Браунинг се надява услугата да бъде ползвана и от собственици на други марки, като например на Roadster на Tesla или Leaf на Nissans. "На тях ще им напъхаме в ръцете брошури с актуалните ни модели", шегува се той. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:00 | 13.09.22 г.
fallback