fallback

Apple ще предлага в облака си музика на EMI

Компанията на Стив Джобс вече има договор с Warner Music Group и е на път да сключи такива с Universal Music Group и Sony Music Entertainment

13:30 | 19.05.11 г.
Автор - снимка
Създател

Apple ще има право да предлага музика на клиентите си, без да е нужно те да я свалят на харддисковете на своите устройства. Снимка: sxc.hu

След Warner Music Group Apple успя да примами в облака си и EMI. Технологичният гигант подписа сделка за продажбата на стрийминг музика с EMI. Компанията е на път да направи същото с Universal Music Group и Sony Music Entertainment, съобщава CNET.

Така компанията на Стив Джобс ще има право да продава музика на клиентите си, без да е нужно те да я свалят на харддисковете на своите мултимедийни плейъри, смартфони или таблети. Вместо това ще могат да я слушат директно от сървърите на Apple, където тя ще се съхранява.

Warner Music Group вече е сключила подобна сделка с Apple, а новите споразумения ще дадат на компанията възможност да се конкурира с предложенията на Google и Amazon. Двата конкурента обаче нямат споразумения с водещите лейбъли. Затова засега Google позволява на потребителите си да качват само собствената си музика на сървърите на компанията и да я слушат навсякъде и на всяко устройство, което има достъп до интернет. Подобна е ситуацията и с Amazon, а ако Apple успее да постигне споразумения с музикалните компании, ще излезе едни гърди пред конкурентите си.

Според CNET условията по сделките на Apple вече са почти договорени, а ако контрактите бъдат подписани през следващата седмица, новата музикална услуга вероятно ще бъде обявена в началото на юни по време на Worldwide Developers Conference на технологичната компания.

В момента iTunes, собственост на Apple, е най-големият музикален магазин в света, но конкурентите на компанията в лицето на Google и Amazon стартираха по-съвременни услуги. Едно от новите предимства на  iTunes е фактът, че Apple ще може просто да сканира харддисковете на потребителите си и да им предостави музиката, която вече са купили, без да е необходимо предварителното й качване, което отнема доста време. Подобна услуга, известна като "scan and match", предлагаше закупената от Apple през декември 2009 г. компания Lala.

Четирите водещи лейбъли залагат на това, че Apple ще спечели битката с конкурентите си за по-добра онлайн музикална услуга. Ако компанията дръпне твърде силно напред,  Google и Amazon може да бъдат принудени също да подпишат лицензни договори и да заплащат такси.

Все още не е ясно как потребителите ще приемат услугата "музика в облака". Apple вероятно ще изисква някаква такса за ползването й. Но предложения, базирани на абонаментен принцип, като например Rhapsody, поне засега не са успешни. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 16:25 | 10.09.22 г.
fallback