Социалната мрежа LinkedIn пласира акциите си при горната граница на заявения ценови диапазон за първично публично предлагане, съобщава АР. Участниците в IPO-то са платили по 45 долара на акция, а дебютът на емисията ще бъде днес.
Процесът на пласиране приключи вчера, като компанията ще получи пазарна капитализация от 4,3 млрд. долара. Това е най-високата оценка при IPO от дебюта на Google преди седем години досега.
Кодът на емисията ще бъде LNKD.
Според анализатори в първия ден за търговия може да се очаква ръст в цената на акциите на социалната мрежа, макар пласирането да бе извършено на 30% по-висока от очакваната цена. Първоначалният таргет бе 32-35 долара за акция, но вчера стана ясно, че той ще бъде завишен значително.
Постигнатата цена означава, че основателят на LinkedIn Райд Хофман и тримата инвеститори, повярвали в идеята му, ще притежават акции за 2,5 млрд. долара. Както е известно, мрежата стартира през 2003 година и оттогава непрестанно се спекулира, че предстои листване на борсата.
При създаването си LinkedIn имаше оценка от около 15 млн. долара, става ясно от анализите на инвеститорите в стартиращи проекти Sequoia, твърди запознат със ситуацията източник на Bloomberg. Това означава, че е постигната възвращаемост от над 280 пъти.