fallback

Global Net: Пазарът на мобилни телефони в България се сви с 20% през 2010 година

И през 2011-а година се запазват предпочитанията към евтините апарати в ценовия диапазон от 100 до 200 лева

14:53 | 27.04.11 г. 2
Автор - снимка
Създател

Снимка: sxc.hu

Спад от 20% при продажбите на мобилни телефони за 2010 г. отчете веригата магазини Global Net Solutions. Данните на търговската компания, която е сред търговските партньори на "Глобул", показват, че най-засегнат е пазарът на устройства от високия клас, пише в съобщение на компанията.

„Потреблението на мобилни телефони у нас е спаднало с 20% през 2010-а спрямо предходната година“ твърди Владимир Ямалиев, търговски директор на Global Net Solutions. Докато в България има спад в мобилната комуникация, в световен мащаб има ръст в продажбата на „смарт” телефоните. По думите му по дефиниция вече всички телефони са „смарт” (т.е. „умни”). Потреблението на мобилния интернет в момента в България обаче е най-ниското в целия ЕС. Обяснението е, че услугата все още е скъпа за родните потребители. Въпреки това от Global Net Solutions окачват тази година да има ръст.

Като друга тенденция на пазара на мобилни комуникации от веригата магазини отчитат, че операторите започват все по-често да предлагат атрактивни телефони на изгодни цени. Масовият потребител се възползва от това, но все още добавената стойност за операторите е много малка, защото трафикът е нисък. Може би заради кризата клиентът предпочита да си вземе нов мобилен телефон при подновяване на съществуващ договор или при сключване на нов, а не да го плати в кеш.

„И през 2011-а година се запазват предпочитанията към евтините апарати, които са в ценовия диапазон от 100 до 200 лева. Нарастват обаче и клиентите, които купуват скъпи телефони“, пише още в изявлението на компанията.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 16:25 | 07.09.22 г.
fallback