Съветът за административна реформа одобри списък с 20 регистри на административни услуги, които ще бъдат включени в проект "Развитие на административното обслужване по електронен път", предаде БТА.
Проектът е на Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията (МТИТС) и цели ключови регистри с най-използваните от населението услуги да бъдат разработени като вътрешно административни услуги.
В резултат по служебен път онлайн ще може да се удостоверяват факти и обстоятелства, които вече са регистрирани от друг административен орган, вместо гражданите и бизнеса да се редят ненужно по опашки, сочат мотивите.
Освен Търговския регистър и Регистъра на имотите, в базата ще бъдат включени още Кадастърът и Булстат, информация за свидетелствата за съдимост, Националната база данни "Население" плюс данни от МВР за българските документи за самоличност и др.
Планираните икономии от електронното обслужване се очаква годишно да надхвърлят 80 млн. лв., като те се базират не само на съкращаване на времето за предоставяне на тези услуги, но и на възможността годишно да бъдат предоставяни половин милион услуги повече.
Прогнозите са клиентите да пестят поне 2 часа от услугите, които администрацията ще им предоставя.
Проектът е осъществяван с финансовата подкрепа на Оперативна програма "Административен капацитет", съфинансирана от Европейския съюз, чрез Европейския социален фонд.