Жалко е, че в своите тримесечни доклади за глобалните продажби на компютри International Data Corporation (IDC) все още не включва и продажбите на таблети, пише CNNMoney.
Прогнозата на IDC за глобалните продажби на персонални компютри (PC) през първото тримесечие на годината беше за анемичен ръст от 1,5% на годишна база. Вместо това публикуваната в сряда статистика разкрива спад на продажбите от 3,2%, на фона на нарастващо търсене на таблети и в частност на iPad на Apple.
„Дългосрочният успех ще зависи от това, колко добре производителите на хардуер ще успеят да възприемат посланието на пазара“, казва Джей Чоу, главен анализатор на IDC, посочвайки, че успешна стратегия сега са единствено мини ноутбуците и таблетите.
Това твърдение не е съвсем вярно и за мини ноутбуците, посочва CNNMoney. За първото тримесечие на 2011 г. пазарният дял на Acer се е понижил с 15,8% на годишна база, след като пазарът на ноутбуци, произвеждани от компанията, колабира. Представянето на Dell и HP също разочарова.
От останалите основни производители на PC-та единствено Lenovo, Toshiba и Apple отбелязват ръст на продажбите през последното тримесечие. В САЩ Apple успя да измести Acer от четвъртото място, дори без в статистиката да се включват продажбите на iPad.
Глобални продажби на производителите на PC за първото тримесечие на 2011 г.:
Производител | Продажби 1Q 2011 | Пазарен дял | Продажби 1Q 2010 | Пазарен дял | Растеж | |
1 | HP | 15,191 | 18,9% | 15,624 | 18,8% | -2,8% |
2 | Dell | 10,284 | 12,8% | 10,469 | 12,6% | -1,8% |
3 | Acer Group | 9,039 | 11,2% | 10,733 | 12,9% | -15,8% |
4 | Lenovo | 8,172 | 10,1% | 7,028 | 8,4% | 16,3% |
5 | Toshiba | 4,809 | 6,0% | 4,634 | 5,6% | 3,8% |
други | 33,062 | 41,0% | 34,712 | 41,7% | -4,8% | |
общо | 80,557 | 100% | 83,200 | 100% | -3,2% |
Източник: IDC, (продажбите са в млн. единици)