fallback

Виртуални продажби помагат на развиващите се икономики

Глобалният пазар на виртуални стоки за интернет игри възлиза най-малко на 3 млрд. долара, разкрива доклад на Световната банка

22:33 | 08.04.11 г.
Автор - снимка
Създател

Над 100 хил. китайци и виетнамци играят онлайн интернет игри, за да събират „злато“ и други артефакти, които да продават на играчи от Европа и САЩ, разкрива изследване на Световната банка, цитирано от BBC.

Глобалният пазар на подобни виртуални стоки възлиза най-малко на 3 млрд. долара, се казва в изследването.

Около 75% от продажбите се генерират от така наречените „златни фермери“, които наемат служители, които играят, за да събират артефакти за продажба в реалния свят.

Насърчаването на тези виртуални услуги може да помогне за развитието на много бедни страни, се казва в доклада на Световната банка.

Много популярни интернет игри, като Lineage и World of Warcraft залагат на артефакти, които играчите събират за своите виртуални герои. По-добрата екипировка прави героите по-силни и играта по-разнообразна.

Някои от артефактите могат да бъдат намерени в играта, след като бъде убито дадено чудовище, или пък могат да бъдат купени от други играчи, които са ги направили или намерили.

Все повече играчи от Западна Европа и САЩ, които не могат да си позволят да играят продължително време, купуват виртуална валута, екипировка или дори развити до високо ниво герои от играчи от Китай и Виетнам.

Около 25% от играчите в подобни игри харчат истински пари, за да купуват виртуални артефакти, разкрива докладът.

Цените на някои артефакти достигат суми от порядъка на 5 хил. до 6 хил. евро.

Най-големите доставчици на артефакти са се превърнали в истински бизнеси. Поне 8 китайски компании, които наемат служители, за да играят онлайн игри с цел да събират артефакти с комерсиална цел, имат годишен оборот от по над 10 млн. долара. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 00:04 | 12.09.22 г.
fallback