fallback

Microsoft и Toyota ще оптимизират разхода на енергия в електромобилите

Microsoft ще разработи телематична система, която да прави по-ефективни електромобилите на Toyota

11:10 | 07.04.11 г.
Автор - снимка
Създател

Най-голямата софтуерна компания в света Microsoft ще си партнира с най-големия производител на автомобили Toyota за разработването на електронна система, която да прави по-ефективна работата на електрическите автомобили, пише Bloomberg.

Двете компании ще инвестират общо 1 млрд. йени (11,7 млн. долара) в дъщерното дружество на Toyota - Toyota Media Service, което предоставя информационни услуги на водачите на автомобили.

Електронната автомобилна система, над която работят, ще включва също опции за навигация и забавление на пътниците в автомобила, използвайки софтуера на Microsoft – Windows Azure.

Най-важната функция на електронната автомобилна система обаче ще бъде управлението на използването на енергия в превозното средство. Тя ще включва функции за съхраняването на енергия, с които Toyota се надява да привлече повече купувачи за своите електрически автомобили.

От друга страна, Microsoft се нуждае от повече клиенти, за да гарантира успеха на своята уеб-базирана платформа Azure.

Електронната автомобилна система ще разчита на т. нар. телематика, която интегрира безжични комуникации и компютърни системи, които често се използват в автомобилната навигация.

General Motors и Ford вече разшириха обхвата на технологичните си услуги на разположение в техните леки автомобили. Ford например също предлага автомобилна електронна система, която е разработена заедно с Microsoft.

Toyota цели да отличи своята телематична система, като включи функции, които да подобряват енергийната ефективност на превозното средство. Разстоянието, което може да се измине от електромобилите, може да варира значително в зависимост от това как водачите използват отоплителните и охладителните им системи, както и други функции на автомобила, захранвани с електроенергия.

Toyota вече изпробва телематична система в Япония, която свързва шофьори, коли и жилища, за да помогне за управление на потреблението на енергия.

Toyota е един от най-първите клиенти за Azure, като от автомобилния производител посочват, че през миналата година са използвали софтуера за проследяването на хиляди обаждания за пътна помощ от автомобилите Lexus.

Azure се конкурира с програми от Amazon, Google и Salesforce.

Телематичните автомобилни системи предоставят различни навигационни и развлекателни услуги на автомобилните водачи. С тяхна помощ шофьорите могат да сърфират в интернет, да изпращат и получават електронна поща, да слушат сателитно радио и да гледат мултимедия в мрежата. Голяма част от тези услуги могат да се активират с функцията "свободни ръце".

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 06:08 | 07.09.22 г.
fallback