Вторият по големина уебсайт за търговия с групови отстъпки в света LivingSocial си е осигурил свежо финансиране за 400 млн. долара, които ще вложи в своята експанзия в стремежа си да изпревари пазарния лидер в тази ниша Groupon Inc.
Това са разкрили пред Bloomberg източници от интернет компанията, запознати със сделката, но пожелали да запазят анонимност.
По техните думи инвестицията оценява LivingSocial на около 3 млрд. долара.
Финансирането е отпуснато от четири инвеститора. Два от тях за първи път придобиват дял в LivingSocial – фондът за дялово инвестиране Institutional Venture Partners, който държи дял и в микроблога Twitter, както и T. Rowe Price Group.
Другите инвеститори са компанията за онлайн търговия на дребно Amazon.com Inc. и инвестиционната компания Lightspeed Venture Partners, които вече имат дял в LivingSocial.
Пазарът на търговия с купони за групово пазаруване набра скорост през последните месеци, което увеличи интереса към компаниите от сектора и засили съперничеството между тях.
Лидерът в тази пазарна ниша Groupon обяви, че обмисля първично публично предлагане на акции, което може да даде на компанията пазарна оценка от до 25 млрд. долара.
Приходите на LivingSocial се очаква да достигнат 1 млрд. долара през тази година. Компанията планира да използва отпуснатото й финансиране за наемането на персонал и придобивания, уточняват източниците на Bloomberg.
Ръководството на LivingSocial планира да увеличи повече от три пъти броя на служителите си тази година до 1 800 души и очаква да увеличи повече от два пъти броя на градовете, в които компанията предлага сделки, до 400.
Groupon засега оперира на територията на САЩ, Канада, Великобритания, Тайван и Турция и предлага търговия с отстъпки в около 500 градове от тези страни. Компанията има около 3000 служители.