fallback

Google стана най-скъпата марка в света

Първите десет позиции в класацията на Brand Finance се заемат от американски компании, пет от тях са от технологичния сектор

16:15 | 21.03.11 г.
Автор - снимка
Създател

Американската компания Google се е превърнала в най-скъпата марка през тази година, докато Coca-Cola изпада от класацията на първите десет за пръв път, откакто се провежда проучването на Brand Finance. В нея се представят 500-те марки с най-висока стойност в света, пише CNBC.

Стойността на марката Google се изчислява на 44,3 млрд. долара в тазгодишното издание на класацията. Това я поставя на първо място, като съвсем близо до нея е Microsoft със стойност от 42,8 млрд. долара. В предишното издание на класацията основаната от Бил Гейтс компания бе на пета позиция.

„От глобална гледна точка пет от десетте най-бързо напредващи марки са свързани със сектора на технологиите. Това отново подчертава важността на технологичните иновации в процеса на утвърждаване и създаване на марки с висока стойност“, коментира изпълнителният директор на Brand Finance Дейвид Хейг.

Миналата година на първо място в класацията бе веригата за продажби на дребно Wal-Mart, като в новото издание на класацията марката е на трета позиция със стойност 36,2 млрд. долара.

Първите десет компании в класацията на Brand Finance са заети от американски компании. В челната петица попадат IBM и Vodafone, като стойността на двете марки е определена на съответно 36,15 и 30,67 млрд. долара.

На шеста позиция е Bank of America (30,61 млрд. долара), а седма позиция се заема от General Electric с 30,5 млрд. долара. Челната десетка се допълва от Apple (29,54 млрд. долара), Wells Fargo (28,94 млрд. долара) и АТ&T с 28,88 млрд. долара.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:12 | 13.09.22 г.
fallback