През последните няколко месеца има ръст на жалбите в Комисията за защита на потребителите (КЗП), свързани с мобилните оператори. Това каза пред журналисти председателят на комисията Дамян Лазаров.
Повече от половината от всички жалби, получени за месец в комисията, съдържат оплаквания на граждани от телекомуникационните услуги, а за първите два месеца на годината техният брой е над 1500. През миналата година в комисията са постъпили 12 000 оплаквания от услуги от всички пазарни сегменти, а месечно броят им е около 1000. Оплакванията за мобилните оператори по брой през миналата година се нареждат след първата десетка жалби, подредена по различните групи стоки и услуги, съобщи БТА.
По повод на днешния Световен ден на потребителите в КЗП днес е открита приемна, в която гражданите могат да споделят проблемите си, възникнали при получаването на телекомуникационни услуги. В приемната, освен представители на комисията, има експерти от комисиите за регулиране на съобщенията, за защита на личните данни и на трите мобилни оператора.
Половин-един час преди приемната да отвори врати, повече от двайсет граждани се бяха събрали в очакване да им бъде помогнато да защитят правата си като потребители.
Лазаров обясни пред журналисти, че най-честите оплаквания са свързани с преноса на номерата, прекратяването на срочните договори, възражения по сметките, неспазване на кредитния лимит, след като той е договорен. Той обясни, че комисията е готова да се включи във всяка инициатива по така наречения мек подход за постигне на резултати. Той отбеляза, че приемната е последната форма за опит за саморегулация в бранша, при който, ако не се постигнат желаните резултати, ще се търсят други форми за отстраняване на проблемите.