fallback

Как Twitter променя търговията с борсови стоки

За търгуващите със земеделски стоки, които търсят потенциал на пазарите, Twitter променя изцяло правилата на играта

08:14 | 09.03.11 г. 1
Автор - снимка
Създател

Земеделският производител от САЩ Майк Хейли използва своя профил в Twitter миналия август, за да публикува съобщение за необичайно силната реколта от царевица в Небраска, от която е впечатлен при преминаването си през щата.

Най-богатата реколта принадлежи на земите на братята Зак и Брендън Хънигът, които също са регистрирани в Twitter, и прочитат статус съобщенията на Майк Хейли.

След като виждат комплимента на Хейли за своята реколта, те успяват да спечелят 200 хил. долара благодарение на своята находчивост, пише CNBC.

За Зак Хънигът съобщението на Хейли се превръща в откровение: „В този момент разбрахме, че няма да успеем да постигнем толкова голяма доходност, както се надявахме”, посочва той в скорошно интервю. „Знаехме, че ако нашата реколта е може би най-добрата на пазара, това ни позволява да изчакаме малко цените да се повишат.”

И действително, цените на царевицата се вдигат с близо 50% от съобщението на Хейли в Twitter до края на 2010 г. Когато братята Хънигът решават да продадат реколтата си през декември, те спечелят по 1 долар допълнително за всеки бушел царевица, а това, по техни изчисления, генерира 20% допълнителна печалба, или 200 хил. долара.

Освен това половината от миналогодишната им реколта все още се съхранява в хамбара.

Доскоро Twitter играе ролята на отдушник от скуката за земеделските производители, които работят на полето. Обмяната на съобщения с други фермери обаче се превръща постепенно в начин за комуникация за по-отдалечените и изолирани земеделци, които обменят информация за всичко, от метеорологичните условия до най-новите торове.

Потенциалът на Twitter кара търгуващите с борсови стоки да отделят специално внимание на социалната мрежа.

„Много фермери разговарят с други производители, а аз само седя и ги слушам”, казва Томас Елууд, брокер на царевица, който използва регистрацията си в Twitter, за да черпи информация за реколтата. „Twitter е като едно голямо кафене", допълва той.

За търгуващите със зърно, които търсят потенциал на пазара, Twitter променя правилата на играта изцяло. Докато преди време брокерите на селскостопански стоки прекарват часове в телефонни разговори с фермерите, или дни в пътуване в периода на събиране на реколтата, сега те получават в реално време информация за намеренията на фермерите и реколтата от своя Twitter.

Като се има предвид, че времето може да се различава драстично в рамките на район, Twitter е особено полезен при определянето например на това къде валежите са били най-големи, посочват брокери.

Социалната мрежа и микроблог услугата Twitter стартира през 2006 г. и има повече от 200 млн. потребители в момента. На ден в мрежата постъпват над 130 млн. уникални съобщения, които се използват от компании за проследяването на множество тенденции.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 06:49 | 13.09.22 г.
fallback