fallback

Skype пуска реклами, за да увеличи приходите си преди своето IPO

Услугите на Skype имат стотици милиони потребители, но някои инвеститори се съмняват в способността на компанията да се възползва от огромната си потребителска база

13:31 | 08.03.11 г.
Автор - снимка
Създател

Компанията за разговори по интернет Skype планира да пусне реклами на потребителите на своята популярна програма през тази седмица, в опит да разработи нов източник на приходи в навечерието на дългоочакваното си първично публично предлагане на акции (IPO).

IPO-то на Skype може да стане едно от най-големите в технологичния сектор, откакто Google привлече 1,67 млрд. долара през 2004 г., пише Wall Street Journal.

Услугите на Skype имат стотици милиони потребители по целия свят, но някои инвеститори продължават да се съмняват в способността на компанията да се възползва от огромната си потребителска база.

Към края на 2010 година базираната в Люксембург компания има средно по 145 млн. активни потребители месечно. Само 8,8 млн. от тях обаче ползват платените услуги на Skype, показват данни на самата компания.

През миналата година Skype реализира приходи от 860 млрд. долара и отчете нетна загуба от около 7 млн. долара.

Новите дисплейни реклами, които първоначално ще включват рекламодатели като Groupon и Visa, ще се появят в горната част на заглавната страница на Skype, твърдят от компанията в своя блог.

Рекламите, които първоначално ще се появят в САЩ, Великобритания и Германия, може освен това да включват аудио или видео. Рекламодателите ще могат да добавят бутон "кликнете за разговор" в самата реклама, а потребителите ще могат да я споделят чрез профилите си във Facebook или Twitter.

От Skype посочват, че рекламите няма да прекъсват потребителите с изскачащи прозорци или рекламни банери по време на разговори. Потребителите ще могат да затварят рекламите.

От Skype допълват, че може да експериментират и с други формати на реклама.

Подобно на редица интернет компании, Skype също се надява да привлече рекламодатели със способността си да насочва рекламите към определени групи потребители въз основа на техни демографски данни, като например местоположение, пол и възраст.

Интернет компанията изрично уточнява, че може да използва лични данни за насочването на рекламите, но преди това потребителите ще имат право да решат дали са съгласни данните им да се използват.

Стратегията на Skype е да продължи да развива своите безплатни услуги при добавяне на нови платени продукти и насърчаване на потребителите да използват по-активно абонаментните й услуги.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:20 | 14.09.22 г.
fallback