fallback

Google промени начина, по който подрежда резултатите от търсене

Интернет компанията иска да постави фокуса върху висококачествените уебсайтове

10:28 | 26.02.11 г.
Автор - снимка
Създател

Интернет компанията Google обяви, че е променила начина, по който подрежда резултатите от търсене в мрежата, така че да включват повече „висококачествени уебсайтове”.

Съобщението дойде след многократни критики, че търсачката на Google дава предимство на сайтове с малка полезност за потребителите, пише Bloomberg.

От Google се стремят алгоритмите им за търсене да отразяват това, което потребителите искат да получат като резултат от мрежата. Направените промени в тях ще се отразят на 12% от заявките за търсене, посочват още от компанията.

След промените уебсайтовете с оригинално съдържание са получили по-висок ранг.

„Актуализацията има за цел да намали ранга на нискокачествените уебсайтове – уебсайтове с малка добавена стойност за потребителите, които копират съдържание от други сайтове, или които просто не са много полезни", посочват от Google в своя блог.

Google, която реализира по-голяма част от приходите си от реклами в търсачката, е получила оплаквания, че разпространителите на спам и нискокачествени сайтове манипулират нейната система, за да се класират по-високо в резултатите от търсене.

От Google направиха редица промени в търсачката през последните месеци заради опасения, че уебсайтовете генериращи съдържание, или така наречените ферми съдържание, получават предимство при търсене.

Компании като Demand Media, които генерират съдържание с помощта на армия от автори на свободна практика, се нуждаят от Google, за да получават трафик, посочва пред Bloomberg Дани Съливан от компанията за анализ на търсенето в интернет Search Engine Land.

Първичното публично предлагане на Demand Media през януари увеличи интереса към фермите за съдържание, но последните промени в търсачката на Google могат да повлияят на тяхното представяне, допълва Съливан.

Подобренията в търсачката на Google идват на фона на растящата конкуренция от търсачката на Microsoft - Bing. Пазарният дял на Google в САЩ се понижи до 65,6% през януари от 66,6% за предходния месец, според данни на изследователската компания ComScore. Bing в същото време увеличава своя дял до 13,1% в сравнение с 12% за декември.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 00:16 | 29.08.22 г.
fallback