Незаконните реклами на цигари и алкохол, които виждаме от почти всеки търговски обект в столицата, ще станат солени за собственици и компании. От днес тръгва кампания на Столична община, насочена срещу т. нар. агресивни рекламни елементи.
Оказва се, че именно промотирането на цигари и алкохол е ярък пример за това как не трябва да се рекламира, заяви Иво Пенев от Столичният инспекторат (СИ), пред bTV. „Позволяват си да поставят рекламни елементи върху фасади на сгради, на търговски обекти, на преместваеми обекти – това е неприемливо и незаконно. Беше време да сложим ред с една масирана проверка, която започва”, обясни той.
Кампанията започва със съставяне на констативни протоколи за нарушения, които ще приканват нарушителите да демонтират доброволно рекламните табели. Очакванията на общината са тази стъпка да се предприеме масово, предвид глобите.
Минималното наказание за юридическо лице за елемент до 4 кв.м. е 10 000 лв., като подобна глоба може да стигне до 50 000 лв., уточни Иво Пенев. Първо отговорност ще се търси от собственика на търговския обект, който е допуснал монтирането на рекламните табели, а след това и от самите компании.
Днес тръгват две групи на СИ, които започват от центъра, където обещават да са много стриктни, докато стигнат и до крайните квартали.
Скелетата, които се издигат при санирането на сгради и се превръщат също в обекти за реклама, също са обект на проверка. Причината е, че в общината са получени множество сигнали за това, че зад платната действително не се извършват ремонтни дейности. Резултатите се очакват до месец.