Канадският радио и телевизионен телекомуникационен комитет (CRTC) предлага законово да се забрани високият звук на телевизионната реклама. Това се казва в официална информация на канадския регулатор, цитирана от Lenta.ru. Въпросът е поставен на обществено обсъждане до средата на април, след което ще се вземе окончателно решение.
От CRTC смятат, че високият звук на рекламата може да развали общото впечатление на зрителите от даденото предаване (филм и т.н.) и затова рекламата не би трябвало да е по-висока от звука на предаването, където е интегрирана.
„Зрителите не са длъжни при всяка рекламна пауза да намаляват звука на телевизора“, отбелязва шефът на канадския радио и телевизионен регулатор. Той посочва, че от това положение ще се намери изход съвместно с телевизионните оператори.
Понастоящем CRTC изяснява въпроса по какъв начин телевизионните компании регулират звука на рекламата и какви ще са предстоящите им загуби с урегулирането на звука, като се разглежда и техническата страна на въпроса.
От Lenta.ru добавят, че руската Федерална антимонополна служба (ФАС) още през март миналата година е решила да се бори с високия звук на рекламата. Тогава е съобщено, че ще има измервания на нивото на звука на рекламните клипове и ще бъдат въведени ограничения. До момента обаче не са въведени ограничения на нивото на звука на рекламите на законодателно ниво.