fallback

Google с нов ход във войната срещу Apple

Интернет компанията изкушава издателите с платежна система за дигитално съдържание със значително по-ниска комисиона от тази на Apple

15:35 | 17.02.11 г.
Автор - снимка
Създател

Google предприе поредния ход за разширяване на своята конкуренция с Apple чрез пускането на нова услуга – платежна система за дигитално съдържание, която ще позволи на издателите да запазят по-голяма част от продажбите си в сравнение с условията, предлагани от Apple.

По-рано през тази седмица Apple обяви новата си абонаментна услуга за съдържание, което се продава чрез iPhone или iPad. Тя обаче бе приета скептично от някои издатели, защото Apple ще удържа 30% от продажбите чрез своите устройства и онлайн магазин iTunes.

В същото време новата платежна услуга на Google, наречена One Pass, ще таксува с по-малко, или с 10%, издателите за осъществените продажби. Освен това издателите ще могат свободно да определят цените и ще имат по-голям контрол над данните за потребителите.

Чрез One Pass потребителите ще могат да използват една сметка, с която да плащат за достъп до множество публикации, съдържание и издания в интернет. Те ще могат да ползват новата услуга чрез различни мобилни устройства.

Главният изпълнителен директор на Google Ерик Шмид заяви, че компанията няма да пречи на издателите да получават информация за клиентите си, за разлика от Apple. По неговите думи таксата от 10% „грубо покрива” разходите на компанията за поддръжка на платежната услуга.

В началото на седмицата, при обявяването на абонаментната си услуга за издатели, главният изпълнителен директор на Apple Стив Джобс заяви, че Apple защитава личното пространство на потребителите. Той посочи, че комисионата за издателите е същата като тази за останалите продажби на съдържание в iTunes.

Според Стив Джобс разделението на приходите от продажби е справедливо, защото чрез Apple издателите привличат допълнителни клиенти.

Ходът на Google е поредния израз на засилващото се съперничество между двете компании от Силициевата долина, особено на пазара на смартфони, таблети и други мобилни устройства. Apple доминираше на пазара с iPad и iPhone, но в края на миналата година мобилните устройства, базирани на операционната система на Google – Android, изпревариха iPhone по продажби.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 05:34 | 07.09.22 г.
fallback