Общият рекламен пазар в Русия отбеляза ръст от 16% през 2010 г. в сравнение с 2009, достигайки 250 млрд. рубли с ДДС (близо 8,84 млрд. долара), сочат данните на Асоциацията на рекламните агенции в Русия, съобщи РИА Новости.
Този показател обаче все още не е достигнал предкризисното ниво от 2008 г., когато възлизаше на 296 млрд. рубли.
Най-висок ръст за миналата година отбеляза пазарът на интернет реклама – с 40% до близо 26,7 млрд. рубли (близо 911,5 млн. долара).
Външната реклама в страната нараства във финансово изражение през 2010 г. с 18% до 32,2 млрд. рубли (1,1 млрд. долара).
Над половината от рекламния пазар в Русия се заема от телевизионната реклама, като от нея над 90% се пада на ефирните телевизии, сочат изнесените данни. За 2010 г. ръстът на телевизионната реклама в страната е 15% до 130,7 млрд. рубли (над 4,46 млрд. долара).
При радиорекламата в Русия е регистрирано увеличение от 11% за миналата година до 11,8 млрд. рубли (близо 403 млн. долара).
Рекламата в руските печатни медии като цяло за 2010 г. се е увеличила със 7% до 44,8 млрд. рубли (1,53 млрд. долара) . При вестниците по-конкретно тя е нараснала с 13%, при списанията – със 7%, а при специализираните рекламни издания – само с 2%.