Популярността на уеб браузъра на Google – Google Chrome, е продължила да расте през януари, показаха месечните данни на анализаторската компания Net Applications.
Пазарният дял на Google Chrome в световен мащаб се е увеличил с още 0,72 процентни пункта до 10,7% и преминава за първи път границата от 10 на сто, пише PCMagazine.
Междувременно използването на Internet Explorer (IE) продължава да намалява, като общият пазарен дял на всички версии на браузъра пада с повече от 1 процентен пункт до 56 на сто. В рамките на 2010 година IE е загубил над шест процентни пункта от пазарните си позиции.
Въпреки това Internet Explorer 8 остава най-широко разпространеният интернет браузър с пазарен дял от 34,17%. Докато делът на осмата версия на Internet Explorer остава висок, този на седмата и шестата му версия пада до 8,29% и 11,43% съответно.
Почти непроменен остава пазарният дял на Firefox, който пада съвсем леко от 22,81% на 22,75%. Сред по-малките като пазарен дял браузъри Safari и Opera увеличават своята популярност, като браузърът на Apple завоюва 6,3% от пазара, а скандинавският му конкурент – от 2,28 на сто.
За растящата популярност на Safari според анализатори са помогнали увеличените покупки на компютъра на Apple – Mac, в края на миналата година. Увеличението на пазарния дял на Safari през януари възлиза на 7,2% и е най-голямото, откакто статистиката на Net Applications се води.
Междувременно от Microsoft се надяват да си възвърнат част от загубените позиции с пускането на 9-тата версия на IE през това тримесечие.