fallback

Печалбата на водещата китайска търсачка Baidu се утрои

Бързата експанзия на Baidu увеличи печалбата й със 171,3% на годишна база за четвъртото тримесечие до близо 176 млн. долара

11:11 | 01.02.11 г. 1
Автор - снимка
Създател

Снимка: hi.baidu.com

Водещата интернет търсачка в Китай Baidu съобщи, че печалбата й почти се е утроила през четвъртото тримесечие на 2010 г., след като проблемите на Google с китайските власти й позволиха да увеличи още повече господстващото си положение на пазара.

От компанията, която се търгува на щатската борса Nasdaq, съобщиха, че нетната печалба се е повишила със 171,3% на годишна база за тримесечието до 1,16 млрд. юана (175,9 млн. долара), докато приходите й се увеличават с 94,4% на годишна база до 2,45 млрд. юана (371,5 млн. долара).

Акциите на Baidu се повишиха в електронната търговия на Nasdaq след обявяването на тримесечните й отчети, като поскъпнаха със 7,7% до 116,99 долара за акция, пише AP.

От Baidu посочват, че приходите за цялата 2010 са се увеличили със 78% на годишна база до 7,92 млрд. юана, докато нетната печалба е нараснала със 137,4% до 3,53 млрд. юана.

„За първи път търсенето стана най-използваното от потребителите приложение на интернет в Китай през миналата година“, посочва Робин Ли, председател и главен изпълнителен директор на Baidu.

Според него потенциалът на пазара на онлайн търсене в Китай тепърва ще расте. Инерцията на пазара и непрекъснатото подобряване на начина, по който компанията генерира приходи, са основните причини за подобряването на финансовите й резултати, допълва Ли.

Ръководството на компанията очаква приходи от между 2,38 млрд. и 2,45 млрд. юана през първото тримесечие на тази година.

Baidu е имала пазарен дял от 75,5% на пазара на онлайн търсене в Китай през четвъртото тримесечие на 2010 спрямо 73% за предходните три месеца, по данни на базираната в Пекин изследователска компания Analysys International.

Междувременно пазарният дял на Google продължава да се свива и достига 19,6% през четвъртото тримесечие в сравнение с 21,6 на сто за предходното.

„Ние очакваме много дълъг период на висок растеж в бъдеще“, посочва Ли. Въпреки че в Китай интернет потребителите наброяват към 457 млн., това представлява само една трета от населението на страната, посочва той.

Baidu спечели и от споровете между правителството и Google през миналата година относно цензурата в китайското интернет пространство. През март Google обяви, че повече няма да приема цензурата на Пекин и спря своята китайска търсачка и автоматично пренасочваше потребителите от континенталната част на Китай към сайта си в Хонконг.

Пренасочването обаче бе спряно през юни, за да се избегне отнемането на разрешителното на Google от властите в Китай.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:48 | 12.09.22 г.
fallback