Американският интернет гигант Google увеличава разходите си за лобиране пред регулаторните органи и законодателите в САЩ, показват данни на Lobbying Disclosure Act.
През 2010 година компанията е наляла 5,16 млн. долара за лобиране, което е с 28% повече от отделените със същата цел през 2009 година 4,03 млн. долара. Само през четвъртото тримесечие дадените за лобизъм средства са над 1,24 млн. долара.
Основните теми, по които Google лобира, не са изненадващи – натиск за увеличаване на свободата на интернет по света, интелектуална собственост, сигурност на личните данни и одобряване на различни придобивания, става ясно от информацията.
Относно един от опитите за придобиване – на компанията ITA Software, се очаква да има и допълнителни разходи през тази година. Причината е, че Google търси одобрение на сделката от правосъдното министерство на страната, което има някои възражения срещу нея.