fallback

Представянето на Facebook - сравнимо с резултатите на изгряващия Google

Финансовият профил на Facebook изглежда сходен с този на Google от 2004 г., коментират анализатори

13:14 | 20.01.11 г.
Автор - снимка
Създател

Може би най-често задаваният въпрос в Силициевата долина през последните години е Facebook ли е следващият Google?

Съдейки по оскъдните финансови данни, разкрити от компанията пред потенциални инвеститори, може би случаят е точно такъв, пише Market Watch.

Документ, разпространен сред инвестиционната общност във връзка с частното предлагане на акции на Facebook за 1,5 млрд. долара от страна на Goldman Sachs Group, разкрива, че 7-годишната компания вече е забележително печеливша.

Оперативният марж на Facebook, ключов индикатор за ефективността, достигна 48% за първите 9 месеца на миналата година, се казва в документа на Goldman.

Подобен резултат е сходен с 40-те процента оперативен марж на Google в навечерието на първичното публично предлагане на компанията през 2004 г., когато интернет гигантът за първи път разкри финансовите си отчети.

„Финансовият профил на Facebook изглежда странно сходен с този на Google от 2004 г.”, казва Марк Махани, анализатор на Citigroup.

Според Махани сред другите данни, които са сравними с резултатите на Google, е годишният ръст на приходите на социалната мрежа от над 100%.

За първите девет месеца на миналата година приходите на Facebook са се повишили с почти 180% до 1,2 млрд. долара от малко под 450 млн. долара за същия период година по-рано, разкрива документът. В същото време нетната печалба на компанията се е повишила до 350 млн. долара от малко под 50 млн. долара година по-рано. Финансовите данни на Facebook не са подложени на одит.

Google, който вече има приходи от над 20 млрд. долара на година, обяви 140% ръст на приходите си за първите 6 месеца на 2004 г. спрямо същия период на 2003 г. Компанията стана публична през август 2004 г.

В документа Facebook разкрива, че през април 2012 г. планира или да се превърне в публична компания, или да започне публично да обявява финансовите си резултати поради нарастващия брой на акционерите си.

Базираната в Калифорния компания е привлякла над 500 млн. потребители и за приходите си разчита на реклами.

Според документа към края на миналата година Facebook е разполагала с над 1 млрд. долара в брой и бързо ликвидни активи. Преди публичното си предлагане през 2004 г. Google е разполагал с 550 млн. долара в брой и бързо ликвидни активи, равняващи се на 635 млн. долара през 2011 г.

Според анализаторите обаче Facebook може да не остане толкова печеливша.

Докато оперативният марж на Google остана сравнително постоянен, Yahoo Inc., която също се съревновава за дял от пазара на интернет реклами, изпитва затруднения с ефективността си. Изпълнителният директор на Yahoo Карол Бартц обеща да повиши оперативния марж на компанията до 24% през 2013 г. от сегашните 12%.

Основен разход за Facebook ще остане изграждането на информационни центрове, необходими за поддръжка на услугите, предлагани от компанията.

Facebook разкрива в документа, че поддържането на социалната мрежа „е скъпо и че разходите за това се очаква да се увеличават“.

Facebook изгражда масивен информационен център в Орегон и обяви планове за още един в Северна Каролина.

Общите разходи на компанията за първите 9 месеца на миналата година се равняват приблизително на 650 млн. долара в сравнение с около 350 млн. долара за същия период на 2009 г., се посочва в документа.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 23:10 | 13.09.22 г.
fallback