fallback

Facebook засега се отказва да предоставя лична информация на чужди сайтове

Експерти по сигурността посочват, че подобна система би предоставила благодатна почва за злоупотреби от страна на разработващите приложения компании

17:58 | 18.01.11 г.
Автор - снимка
Създател

Facebook направи завой на 180 градуса и се отказа от плановете си да предоставя адресите и номерата на мобилните телефони на своите потребители на други интернет сайтове, съобщава BBC.

Експерти по сигурността посочват, че подобна система би предоставила благодатна почва за злоупотреби от страна на разработващите приложения компании и програмисти.

Новите характеристики са „временно замразени“, се казва в изявление на Facebook. Компанията посочва, че търси по-сигурен начин за гарантиране на осведомеността на потребителите за това каква точно информация предоставят.

“Имаме идея как да гарантираме, че потребителите са осведомени за това, кога предоставят достъп до въпросните лични данни. В момента извършваме промени в характеристиките, така че да сме сигурни, че потребителите предоставят подобна информация само когато наистина искат да направят това“, се казва в изявлението на компанията.

Новите характеристики все пак ще бъдат въведени „през следващите няколко седмици“.

Миналата година широкомащабни промени в настройките за контрол над личната информация предизвикаха силното негодувание, както на потребители, така и на експерти.

Впоследствие Facebook беше принуден радикално да опрости системата си за контрол над личните данни.

Основателят на социалната мрежа Марк Зукърбърг не крие желанието си да отвори Facebook към глобалната мрежа като цяло. Предоставянето на мобилни телефони и физическите адреси на потребители може да улесни пазаруването по интернет, посочват от Facebook.

Това обаче ще предостави много възможности за злоупотреби, посочва Грахъм Клули, анализатор на Sophos, компания за интернет сигурност.

“Недоброжелателни програмисти могат да създадат приложение, което да събира номера на мобилни телефони, които да се използват за sms спам или да бъдат продадени“, казва той.

Все още много потребители натискат „accept” (англ. - приемам) твърде лесно, казва Кули.

“Facebook наистина предупреждава потребителите за това, че личната им информация ще бъде предоставена на трети страни, но предупрежденията, с които потребителите са заливани, са толкова чести и за толкова различни неща, че често биват игнорирани“, посочва той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:21 | 08.09.22 г.
fallback