fallback

Starbucks маха „coffee” от логото си

Феновете на марката са разочаровани, става ясно от стотици публикации в корпоративния сайт на компанията

09:35 | 06.01.11 г.
Автор - снимка
Създател

Най-голямата верига от заведения за сервиране на кафе в света – Starbucks, смени своето лого. На пресконференция вчера бе представен нов корпоративен знак, от който е отпаднала думата „coffee” (англ. - кафе), съобщава Ройтерс.

Основният елемент в логото – морската сирена в зелен цвят, се запазва.

Смяната на логото идва на фона на опитите на Starbucks да разшири продуктовата си гама и да стъпи на нови пазари.

„Макар винаги да сме били, а и завинаги да останем, верига за кафе, възможно е да имаме и други продукти с нашето име, в които да няма кафе“, коментира изпълнителният директор на Starbucks Хауърд Шулц.

Компанията, която е базирана в Сиатъл, САЩ, не е правила промени в логото си от 1992 година. Смяната съвпада с 40-тата годишнина от създаването на Starbucks през 1971 година.

Привърженици на марката са се обявили против смяната на логото. На уебсайта на Starbucks са били публикувани стотици мнения и призиви за връщане на думата „coffee” в логото, допълва Ройтерс.

През последните няколко години Starbucks преминава през процес на преструктуриране, по време на който са затворени над 1 000 заведения. Това се налага заради засилващата се конкуренция в сектора и опитите за оптимизиране на разходите.

Вчера акциите на Starbucks изгубиха 0,4 на сто до 32,35 долара за брой на борсата в Ню Йорк.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 16:19 | 04.09.22 г.
fallback